امام جمعه تبریز: صهیونیست‌ها به هیچ چیز پایبند نیستند

تبریز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: قومی که با عنوان سیاسی صهیونیست در حال ظلم کردن بر مردم فلسطین است به هیچ چیزی و راه حقی پایبند نیستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل روز جمعه در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: این رژیم با بی‌رحمی تمام، مردم مظلوم فلسطین را که حتی خانه‌ای برای زندکی ندارند در داخل چادرهایشان بمباران می‌کند.

وی اضافه کرد: امیدوارم هرچه زودتر شاهد نابودی این رژیم کودک کش با ظهور قدرت مسلمانان و شیعیان باشیم.

امام جمعه تبریز همچنین به مناسبت روز شعر و ادب فارسی و وحدت تمامی اقوام ایرانی اشاره کرد و گفت: برخی تعصب‌ها و مخالفت ها در نامگذاری روز شعر و ادب فارسی به نام استاد شهریار امری بی‌جا است چرا که اشعار فارسی شهریار از بهترین هاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل خاطرنشان کرد: شعر فارسی جزو چهار زبان شعری برتر جهان بوده که بزرگانی چون فردوسی، سعدی، حافظ و شهریار بر آن عظمت بخشیده‌اند.

وی بیان کرد: شهریار با سرودن آثاری بی‌بدیل و شاهکار به دو زبان فارسی و ترکی نشان داد آذربایجان همواره جزء جدانشدنی و سرحلقه فرهنگ و هنر ایران است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: «شهریار» نابغه معاصر شعر و ادب ایران اسلامی و آئینه تمام نمای فرهنگ و هویت اصیل ایرانی و شخصیتی منحصر بفرد است.

وی اظهار کرد: استاد شهریار هیچ گاه نسبت به اتفاقات در ایران و آذربایجان بی توجه نبود و بارها با سرودن اشعاری نسبت به انقلاب، دین، ملت، هویت و ارزش های ملی و دینی ابراز محبت داشت.

مطهری اصل گفت: استاد شهریار آئینه تمام نمای عشق مردم ایران در آذربایجان را به نمایش گذاشت و امید است هنرمندان و شعرا، شهریار زمان خویش باشند.

مسوولان آذربایجان جلوی سخنان تفرقه انگیز را بگیرند

خطیب جمعه تبریز ادامه داد : باید مواظبت کنیم برخی سخنان و حرف‌ها که به وحدت امت اسلامی خدشه وارد می‌کند گفته نشود از رجال سیاسی و مسئولان جمهوری آذربایجان به عنوان کشور دوست و همسایه ایران اسلامی می خواهم جلوی سخنان تفرقه‌افکن که از سوی برخی افراد نادان و منافق در رسانه‌های این کشور مطرح می‌شود را بگیرد. ا مطهری اصل دامه داد: این قصه‌ها که آنها مطرح می‌کنند با شعار "آذربایجان واحد"، سر دراز دارد که اگر سر قصه باز شود به ضرر خودشان تمام خواهد شد نه به زیان ما.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: اگر قرار شود سخنانی مطرح شود که فلان جا مال ماست، این بحث ها به ضرر شما خواهد بود و ما ضرر نمی کنیم به همین خاطر جلوی این حرف‌ها در رسانه‌های جمهوری آذربایجان باید گرفته شود.

مطهری اصل اکید کرد: همه ما به ایران واحد علاقمند هستیم و ایران واحد ایران امیر المومنین(ع) و امام حسین(ع) است.

وی در مورد شهید آیت‌الله آل هاشم امام جمعه قبلی تبریز نیز گفت: مگر امکان دارد فردی بتواند جای شهید آل هاشم را بگیرد، این امام جمعه‌ محبوب در تمامی دل‌ها آشیانه کرده بود و پیدا کردن جایگزین برای او امری غیرممکن است.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود ادامه داد: تقوا ویژگی اخلاقی است که موجب خود کنترلی در فرد مسلمان می‌شود، فردی که تقوا داشته باشد نیازی به کنترل‌های بیرونی ندارد، چون با تقوا می توان مقابل هوس‌های شیطانی ایستادگی کرد.

مطهری اصل از تمام نمازگزارانی که در نمازهای جماعت‌ استان شرکت می‌کنند تشکر کرد و از آنها خواست تا برای آمدن به نماز جماعت همواره اشتیاق داشته و در به جای آوردن این امر مبارک از تاخیر و تعلل پرهیز کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha