۳۰۰ معتاد در خراسان جنوبی به آغوش خانواده بازگشتند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: واحد «مدیریت مورد» از سال ۱۴۰۱ برای حدود ۷۰۰ معتاد در این استان اجرا شد و تاکنون ۳۰۰ نفر به آغوش خانواده بازگشتند.

حسن شرفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای واحد «مدیریت مورد» برای ۴۰ درصد معتادان پاک‌شده از مواد مخدر زیر پوشش این نهاد در استان موفقیت‌آمیز و موثر واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه نیازهای این قشر از جامعه متفاوت از سایر افراد است، اظهار کرد: در قالب این طرح گروه‌هایی متشکل از روانشناسان، مددکاران و افراد متخصص روند بازگشت معتاد پاک شده به خانواده و دوری از مواد مخدر را تسهیل می کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی یادآور شد: «مدیریت مورد» روش دارای فرآیند سازمان یافته است و برای تغییر و خودکفایی مددجویان با هدف توانمندسازی به کار گرفته می‌شود، مدیریت موردی یک روش مشارکت محور است و با سایر روش های قبل که برنامه محور هستند، تفاوت دارد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۲۱۶ نفر از افراد بهبود یافته صاحب شغل شدند عنوان کرد: طبق آمار جهانی بین ۹۰ تا ۹۵ درصد افراد بعد از سم‌زدایی، مجدد به مصرف مواد گرایش پیدا می‌کنند و بین پنج تا ۱۰ درصد با پیگیری و شرکت در جلسات درمان بهبود دارند.

شرفی گفت: ۳۰ مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد در خراسان جنوبی فعال بوده که ۹ مرکز اقامتی میان مدت، یک مرکز جامع، یک مرکز TC (مرکز اجتماع درمان مدار)، یک مرکز گذری، ۲ کانکس کاهش آسیب، یک مرکز سرپناه شبانه، ۱۳ مرکز سرپایی، یک مرکز توانمندسازی و یک مرکز سیار (موبایل سنتر) است.

وی افزود: میزان شیوع اعتیاد در خراسان جنوبی حدود چهار درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha