کهگیلویه و بویر احمد خنک می شود

۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۲
کد خبر: 85595654
کهگیلویه و بویر احمد خنک می شود

یاسوج- ایرنا- رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشینه دمای هوای مناطق گرمسیری و سردسیری استان طی پنج روز آینده در استان سه تا چهار درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

ولی بهره مند روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشینه دمای ایستگاه های هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد طی شبانه روز گذشته در سی سخت ۳۱،مارگون ۳۳.۹،یاسوج ۳۴،دهدشت ۴۱.۶، دوگنبدان ۴۱.۶، لنده ۴۱.۶،باشت ۴۱.۷،امامزاده جعفر ۴۲.۲ و لنده ۴۳.۳ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

وی تاکید کرد: حداقل دمای هوای بامداد امروز شنبه بیست و چهارم شهریور در شهریاسوج ۱۴.۸،مارگون ۱۶.۷،سی سخت ۱۷.۴،دهدشت ۱۹.۸،لیکک ۱۹.۸،امامزاده جعفر ۲۱.۴،دوگنبدان ۲۲،باشت ۲۲.۵ و لنده ۲۵.۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار رقیق از پدیده های هواشناسی استان در چند روز آینده است‌.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت ایران یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

کهگیلویه وبویراحمد از شمال با چهار محال و بختیاری، از غرب با خوزستان، از جنوب غرب با بوشهر، از جنوب شرق با فارس و از شمال شرق با اصفهان همسایه است.

این استان سرزمینی ناهموار است به گونه‌ای که حدود چهار پنجم مساحت آن را ارتفاعات و تپه ماهورها تشکیل می‌دهد و بقیه را دشت‌ها و مناطق هموار فرا گرفته‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha