۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۵
کد خبر: 85595688
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه فرد مسلح در درگیری با ارتش هند در کشمیر کشته شدند

۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۵
کد خبر: 85595688
سه فرد مسلح در درگیری با ارتش هند در کشمیر کشته شدند

تهران- ایرنا- پیش از آغاز کارزار انتخاباتی نخست وزیر هند در کشمیر، دو نیروی ارتش و سه فرد مسلح در جریان درگیری کشته شدند.

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری روزنامه هندوستان تایمز، یک روز پس از کشته شدن دو سرباز ارتش هند در جریان عملیات در کیشتوار، امروز (شنبه) سه فرد مسلح در درگیری با نیروهای امنیتی در بارامولا جامو و کشمیر کشته شدند. این درگیری پیش از آغاز کارزار انتخاباتی نارندرا مودی، نخست وزیر هند در منطقه دودا جامو و کشمیر روی داد.

عملیات ارتش هند که پس از یک درگیری مسلحانه از جمعه شب آغاز شد، هنوز در منطقه ادامه دارد.

مودی قرار است امروز شنبه با سخنرانی در یک گردهمایی بزرگ در منطقه دودا در جامو و کشمیر، در کارزار انتخاباتی در حمایت از نامزدهای حزبش شرکت کند و این اولین دیدار یک نخست وزیر از دودا در ۴۲ سال گذشته خواهد بود.

سپاه چینار از ارتش هند اعلام کرد: عملیات مشترک بین این نیروها و پلیس جامو و کشمیر پس از دریافت اطلاعات ویژه درباره تروریست ها در منطقه انجام شد.

راویندر شارما نایب رئیس کنگره در جامو و کشمیر، همچنین در بیانیه ای گفت: حزب حاکم در وضعیت تروریستی منطقه مقصر است و حزب بهارتیا جنتا (حزب حاکم) در برقراری امنیت در منطقه شکست خورده است.

به گزارش ایرنا، این رای‌گیری در کشمیر هند برای نخستین بار در ۱۰ سال گذشته و با رویکرد سیاسی جدیدی انجام می‌شود. زیرا نارندرا مودی، نخست وزیر هند در سال ۲۰۱۹ وضعیت ویژه (شبه‌خودمختاری) این منطقه را لغو و وضعیت آن را به یک قلمروی کنترل‌شده فدرالی تبدیل کرد.

از آغاز این تغییرات، این منطقه همچنان در تنش بوده و توسط مقامات منتخب از سوی دهلی‌نو اداره شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha