دولت وفاق فرصتی برای باطل کردن برنامه های نظام سلطه است

تهران- ایرنا- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: امسال آغاز سال تحصیلی با شرایط خاصی همراه شده و برآمدن دولت وفاق فرصت جدیدی به دانشگاه ها می دهد تا برنامه های نظام سلطه را باطل کنند.

به گزارش گروه علم و اموزش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی روز شنبه در اجلاس روسای دانشگاهها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور، اظهار داشت: بعد از گذشت دهه ها، در وزارت علوم کسانی بر کرسی نشستند که در رشته علوم انسانی تحصیل کرده اند و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی با اشاره به سال تحصیلی پیش رو گفت: در شرایطی وارد ماه مهر می‌شویم که در یک زندان بزرگ به نام غزه شاهد کودک‌کشی، مادر کشی، حمله به امدادرسانان و خبرنگاران هستیم، این تابلوی تمام عیار مواجهه‌ دنیاست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: گفت: دنیا پر از انسان های جاهل است و اسیر دست آنهاست و نمونه آن اعتراض دانشجویان آمریکا بود که تقاضا داشتند با رژیم اشغالگر ارتباط نداشته باشند و در پاسخ به اعتراض دانشجویان به این نسل کشی، سه رئیس دانشگاه آمریکا استیضاح و غزل شدند و این واقعیت دنیاست..

رستمی ادامه داد: درست است که ما از بخشی از برنامه‌ها عقب هستیم ولی‌ باید توجه داشته باشیم که در ۲۰ سال گذشته، منطقه چه وضعیتی داشته؟ در این دوران تجربه ظهور داعش داشتیم و همچنین دنبال ایجاد خاورمیانه جدید بودند و در این مدت، کشور ما مشغول حفظ تمامیت ارضی خود در برابر این شرایط بود، همه اینها را باید در کنار تحریم‌های ظالمانه که بر دانشگاه اعمال شد، دید. با وجود تمام محدودیت‌ها، حرکات ارزشمند زیادی در دانشگاه اتفاق افتاده است و این موضوعات نباید ما را نا امید کند.

وی تصریح کرد: متناسب با شرایط و امکانات موجود دانشگاهها باید بگوییم که دانشگاه های ما خوب عمل کردند و باید به آنها دست مریزاد گفت.

رستمی بیان کرد: دانشگاه‌ها مجاهدتهای فراوانی در سالهای اخیر داشتند و از جمله مشکلات می توان به بیماری کرونا و تعطیلی دانشگاهها اشاره کرد، بازگشایی دانشگاه‌ها بعد از کرونا موضوع مهمی بود، پس از آن، دانشگاه‌ها با فتنه آمریکایی اسراییلی که امنیت کشور را هدف قرار داده بود، مواجه شدند که دانشگاه‌ها در مقابل آن ایستادند، اتفاقات دانشگاه می‌توانست برای کشور بسیار هزینه آور باشد، جریانی می‌خواست علم کشور متوقف شود ولی موفق نشدند. 

وی با بیان اینکه دانشگاه به کمک جوانان وفادار توانست به پیشرفت کشور کمک کند، گفت: دانشگاه‌ها در بعضی حوزه‌ها ۲۰ درصد تا۴۰ درصد رشد داشتند و در تازه ترین رویداد، ۲۰۰ هزار نفر از دانشگاهیان در جشنواره قرآن دانشگاهی شرکت کردند که باید به این حضور ارج نهیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تاکید کرد: آغاز سال تحصیلی جدید، ملاحظات ویژه ای دارد و ما باید با برنامه ریزی دقیق و فعال کردن شورای فرهنگی در جهت ایجاد نشاط علمی و فرهنگی در دانشگاهها گام برداریم.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور در خصوص آزاداندیشی گفت: مطالبه آزاداندیشی باید به گفتمان در دانشگاه ها تبدیل شود و در فضای آزاداندیشی می توانیم بسیاری از موارد را اصلاح کنیم.

رستمی تصریح کرد: قطه هدف و احساس خطر دشمن، علم کشور است و مراقبت از این موضوع و پرهیز از مباحث تفرقه افکن جزو وظایف ماست.

اجلاس یک روزه روسای دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهش و فناوری با حضور محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور، حسین سیمایی صراف، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و سید ضیا هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha