برزیل، ۳ میلیون دلار از حساب‌های شرکت‌های «ایلان ماسک» را توقیف کرد

تهران- ایرنا- «دادگاه عالی فدرال برزیل» دستور مصادره بیش از ۳.۳ میلیون دلار از دارایی‌های شبکه اجتماعی ایکس و شرکت خدمات ماهواره‌ای استارلینک و همچنین رفع انسداد حساب‌های این دو شرکت متعلق به «ایلان ماسک» را صادر کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای سی‌ان‌ان، دادگاه عالی برزیل از طریق بیانیه‌ای اعلام کرد این اقدام توسط الکساندر دی مورائس قاضی برزیلی دستور داده شده است تا این مبلغ برای پرداخت جریمه‌های اعمال شده توسط این نهاد قضایی علیه شبکه اجتماعی ایکس به کار گرفته شود.

دادگاه عالی برزیل پس از اینکه ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی و مالک شبکه اجتماعی ایکس از تعیین نماینده قانونی این شرکت در این کشور خودداری کرد، حکم تعلیق این شبکه اجتماعی را صادر کرد. بر اساس گزارش گروه تحقیقات بازار Emarketer، حدود ۴۰ میلیون برزیلی، حدود یک پنجم جمعیت، حداقل یک بار در ماه از ایکس استفاده می‌کردند.

ماسک که خود را حامی «آزادی بیان مطلق» می‌نامد، از پیروی از دستور مسدود کردن چندین حساب کاربری ایکس به عنوان بخشی از تحقیقات گسترده در مورد نشر اطلاعات نادرست و سخنان نفرت‌انگیز با هدف تضعیف دموکراسی برزیل خودداری کرده بود.

مورائس همچنین حساب‌های استارلینک را مسدود کرد، زیرا این دو شرکت در واقع یک گروه اقتصادی را تشکیل می‌دهند.

بر اساس این بیانیه، از این مبلغ جریمه، حدود ۲ میلیون دلار از حساب‌های استارلینک و تقریبا ۱.۳ میلیون دلار از حساب‌های ایکس است.

بر اساس اعلام این قاضی برزیلی، با پرداخت کامل مبلغ بدهی، دیگر نیازی به مسدود نگه داشتن حساب‌های بانکی نیست و دستور رفع انسداد فوری حساب‌های بانکی، دارایی‌های مالی، وسایل نقلیه موتوری و املاک شرکت‌های یادشده صادر شده است.

لولا داسیلوا رئیس‌جمهوری برزیل هفته گذشته، از تصمیم‌های قضایی درباره شرکت‌های ماسک و همچنین دادگاه عالی حمایت کامل کرد.

وی در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت: جهان مجبور نیست هر چیز از سمت راست افراطیِ ماسک را فقط به خاطر ثروتمند بودن او تحمل کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha