۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۱
کد خبر: 85595836
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جدال لفظی «ماسک» و «آلبانیز» بر سر «ایکس»

۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۱
کد خبر: 85595836
جدال لفظی «ماسک» و «آلبانیز» بر سر «ایکس»

تهران- ایرنا- نخست استرالیا و «ایلان ماسک» میلیاردر آمریکایی و مالک ایکس، در جدال طولانی با دولت استرالیا بر سر مقررات رسانه‌های اجتماعی، درگیری لفظی پیدا کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، آنتونی آلبانیز پس از آنکه ماسک، دولت او را به دلیل پیشنهاد قوانین جریمه رسانه های اجتماعی به خاطر انتشار اطلاعات نادرست «فاشیست» خواند، به این میلیاردر آمریکایی پاسخ داد.

استرالیا اوایل این هفته لایحه «مبارزه با اطلاعات نادرست» را ارائه کرد که اختیاراتی برای جریمه غول های فناوری را تا پنج درصد از گردش مالی سالانه آنها به دلیل نقض تعهدات ایمنی برخط (آنلاین) شامل می شود.

ماسک در ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور) در شبکه اجتماعی ایکس که پیشتر به نام توییتر شناخته می‌شد، به کنایه از ارایه این لایحه نوشت: «فاشیست‌ها». آلبانیز در ۱۴ سپتامبر (۲۴ شهریور) به ماسک پاسخ داد و گفت رسانه های اجتماعی «مسئولیت اجتماعی دارند».

وی به خبرنگاران گفت: اگر آقای ماسک این موضوع را نمی‌فهمد، (فاشیست) بیشتر درباره او توضیح می دهد تا درباره دولت من.

درگیری لفظی ماسک و مقام های استرالیایی آخرین مورد از اختلافات طولانی مدت این میلیاردر آمریکایی با دولت استرالیا بر سر مقررات رسانه های اجتماعی است.

دولت استرالیا در حال بررسی مجموعه‌ای از اقدامات جدید است که باعث می‌شود شرکت‌های فعال در حوزه رسانه‌های اجتماعی مسئولیت بیشتری در قبال محتوای پلتفرم‌های خود بپذیرند؛ ممنوعیت استفاده برای افراد زیر ۱۶ سال نیز بخشی از این برنامه است.

ناظر برخط استرالیا اوایل سال ۲۰۲۴ شرکت ایکس را به دادگاه برد و مدعی شد تیم او در حذف ویدئوهای «بسیار خشونت آمیز» که نشان می داد یک سخنران در سیدنی چاقو خورده است، ناموفق بوده اند اما پس از اینکه ماسک در یک جلسه استماع مقدماتی به پیروزی حقوقی دست یافت، استرالیا به طور ناگهانی از تلاش خود برای گرفتن دستور حذف جهانی شبکه اجتماعی ایکس صرف‌نظر کرد، اقدامی که ماسک آن را به عنوان پیروزی آزادی بیان جشن گرفت.

ماسک که خود را «آزادی بیان مطلق» می‌نامد، با سیاستمداران و گروه‌های حقوق دیجیتال در سراسر جهان، از جمله در اتحادیه اروپا، درگیر شده است. اتحادیه اروپا می‌تواند ظرف چند ماه تصمیم بگیرد که علیه ایکس اقدامات تنبیهی مانند جریمه‌های احتمالی را اعمال کند.

در برزیل، جایی که ایکس به دلیل نادیده گرفتن دستورات دادگاه تعلیق شده است، ماسک با انتقاد از قاضی، او را «دیکتاتور شیطانی که خود را قاضی نشان می‌دهد» نامید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha