هشدار مقامات امنیتی اسرائیل به نتانیاهو؛ بمب ساعتی کرانه باختری در آستانه انفجار است

تهران - ایرنا - «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به «بنامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم هشدار دادند که کرانه باختری همانند یک بمب ساعتی در آستانه انفجاری است که می تواند منجر به درگیری امنیتی گسترده شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روزنامه «معاریو»، وزیر جنگ و روسای نهادهای امنیتی این رژیم در جلسه این هفته کابینه رژیم اسرائیل هشدار جدی دادند که کرانه باختری در آستانه انفجار قریب الوقوع است.

این روزنامه صهیونیستی اشاره کرد که مقامات امنیتی این رژیم هشدار دادند که بدون تغییر رویکرد، این رژیم با درگیری امنیتی خطرناکی مواجه خواهد شد که منجر به شروع عملیات و کشته شدن صدها شهرک نشین خواهد شد.

پیشتر رسانه های رژیم صهیونیستی درگیری احتمالی در کرانه باختری را به حمایت «بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم و «اسموتریچ» وزیر افراطی این رژیم از خشونت شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری که از زمان آغاز جنگ علیه ساکنان غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) آغاز شده، نسبت دادند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» به نقل از افسران ارتش رژیم صهیونیستی نوشت که «بن گویر» و «اسموتریچ» عامل مستقیم آتش افروزی در کرانه باختری هستند.

این افسران ارتش رژیم صهیونیستی گفتند که سیاست های کابینه نتانیاهو به خشونتی دامن می زند که می تواند به یک خیزش همه جانبه علیه شهرک نشینان صهیونیست منجر شود.

این روزنامه رژیم صهیونیستی به نقل از یک افسر ارشد این رژیم که به تازگی از شرکت در عملیات نظامی در کرانه باختری بازگشته است، نوشت: این وضعیت نمی تواند ادامه پیدا کند.

این افسر ارتش رژیم اسرائیل افزود: مشکل این است که اگر قیام بزرگی [علیه شهرک نشینان صهیونیست] رخ دهد، ارتش باید نظامیان زیادی که ندارد را به آنجا اعزام کند.

افسران ارشد رژیم صهیونیستی در اظهاراتی به روزنامه «یدیعوت آحارنوت» هشدار دادند که رفتار بن گویر که به حرم شریف قدس یورش می برد و برخلاف وضع موجود، یهودیان را به برگزاری نمازیهودی در آنجا تشویق می کند، باعث خشم شدید فلسطینیان می شود که ممکن است به مشتعل شدن اوضاع نه تنها در کرانه باختری بلکه در کل جهان عرب منجر شود.

این روزنامه صهیونیستی در گزارشی به این موضوع اشاره کرد که ناامیدی از عدم تصمیم گیری در همه عرصه های سیاسی این روزها بسیاری از افسران ارشد ارتش اسرائیل را به فکر انداخته است که باید بازنشسته شوند.

ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در هفته های اخیر در شمال کرانه باختری اشغالی عملیات نظامی انجام داده است که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از ساکنان کرانه باختری شده است.

به گزارش ایرنا، همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲)، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی نیز عملیات‌هایی را در پاسخ به جنایت‌های ارتش اسرائیل علیه اهالی غزه انجام داده‌اند. اسرائیل در این مدت صدها فلسطینی را نیز در کرانه باختری شهید و زخمی کرده است.

افزایش عملیات در کرانه باختری از سوی فلسطینیان علیه اسرائیل باعث نگرانی شدید رژیم اشغالگر قدس از تکرار هفتم اکتبری است که این بار در کرانه باختری رخ دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha