۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85595965
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: دانشگاه‌های دشت آزادگان قابلیت جذب دانشجوی خارجی را دارند

اهواز- ایرنا- فرماندار دشت آزادگان گفت: دانشگاه‌های شهرستان دشت‌آزادگان به واسطه یک منطقه مرزی بودن، ظرفیت بسیار خوبی در جذب دانشجویان خارجی دارد و از نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری این مهم هستیم.

به گزارش ایرنا، رستم عیدی‌پور روز شنبه در نشستی با اعضای هیات نظارت آموزش عالی استان در محل فرمانداری دشت آزادگان بیان کرد: ارتقای دانشگاه‌های این شهرستان با حمایت دولت می‌تواند به ظرفیتی برای جذب دانشجوی خارجی تبدیل شود.

وی گفت: نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی عضو کمیسیون آموزش و پرورش است و از این ظرفیت می‌توان برای ارتقای دانشگاه‌ها و مراکز علمی این شهرستان به عنوان یک مرجع تخصصی در جذب دانشجوی خارجی بهره گرفت.

عیدی‌پور در ادامه با اشاره به لزوم رسیدگی و ارتقای دانشگاه صنعتی شهدای هویزه افزود: تامین اعتبار برای بهسازی و توسعه دانشگاه صنعتی شهدای هویزه یکی از مهمترین مطالبات اهالی این شهرستان است و با وجود ۱۸ دانشکده زیر مجموعه این دانشگاه، با بهبود موقعیت این دانشگاه ،شهرستان دشت آزادگان به قطب علمی استان و کشور تبدیل خواهد شد.

دانشگاه صنعتی شهدای هویزه یک دانشگاه دولتی در شهرستان دشت آزادگان است که در سال ۱۳۸۸ تاسیس شده و در حال حاضر ۳۱۴ دانشجو و ۸۸ استاد در این مرکز مشغول فعالیت هستند.

فرماندار شهرستان دشت آزادگان ادامه داد: تمرکز بر رشته‌های خاص در این دانشگاه از جمله رشته ‌های مورد نیاز در شرکت‌های نفتی، صنایع و مراکز علمی استان بهترین راهکار برای پرورش نیروی مورد نیاز استان و آینده کاری جوانان خوزستان است.

در ادامه این نشست مجید داغری نماینده مردم شهرستان‌های هویزه و دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تلاش داریم تا با رایزنی وزارتخانه‌های مربوطه دانشگاه صنعتی هویزه ارتقا یابد و امتیازهای زیادی شامل این دانشگاه شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان دشت آزادگان با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در غرب خوزستان واقع است.

این شهرستان به واسطه داشتن مرز چذابه یکی از مناطق مرزی استان است و یکی از دروازه های صادارات و اردات کالا و تردد مسافران خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha