۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85596002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، دومین منطقه بین‌المللی نوآوری ایران می‌شود

اصفهان-ایرنا- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان پس از پارک پردیس تهران، دومین منطقه بین‌المللی نوآوری ایران می‌شود.

به گزارش ایرنا،حسین افشین روز شنبه در حاشیه آیین رونمایی از محصولات شرکت‌های دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در شهرک علمی و تحقیقاتی این شهر، در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر پارک پردیس تهران نخستین منطقه بین‌المللی نوآوری کشور است و با توجه به اهمیت شهر علمی و تحقیقاتی اصفهان، بزودی با گرفتن مصوبه وزراتخانه، این شهرک علمی نیز بین‌المللی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در معاونت ریاست جمهوری همه مدیریت‌ها بهم پیوسته است و نباید با تغییر مدیریت‌ها، نگرش‌ها عوض شود، ادامه داد: اهداف این معاونت در سه قسمت تقویت نیروی انسانی و توسعه و تقویت مرجعیت علمی بخصوص در حوزه‌های نوظهور، توجه ویژه به زیرساخت‌ها و نیز روش‌های تامین مالی است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان تامین مالی آنهاست، زیرا روش‌های سنتی دیگر پاسخگوی آنها نیست و ما به این مساله ورود کرده‌ایم.

وی با تاکید به اینکه در کشور قوانین خوبی در این حوزه تصویب شده است که بدرستی اجرا نمی‌شود، گفت: بعنوان مثال قانون حمایت از کالای ایرانی(مصوب سال ۹۸) و جهش دانش‌بنیان کمتر از ۱۰ درصد اجرا شده است که ما متعهدیم تا با کمک وزارتخانه‌های صمت و علوم، اجرای قوانین بصورت کامل محقق شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در باره نقش این معاونت در عرصه هوش مصنوعی و فناوری نوظهور ناظر به توان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: سرعت و دقت این فناوری‌ها بسیار زیاد است و ما باید در باره این ۲ موضوع پلتفرم و نرم‌افزاری را با کمک دانشگاه‌های معتبر اصفهان ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: از دیگر موارد توسعه‌ زیرساخت‌هاست و برنامه ایجاد زیرساخت‌های هدفمند و متمرکز با ارائه برنامه جامع در زمینه هوش مصنوعی با تاکید بر نقش‌ استان‌ها در حال تدوین است.

افشین تصریح کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان یکی از بزرگترین سرمایه کشور است که بستری از شرکت‌های دانش‌بنیان و نو در آن رشد کرده‌اند و ما از این مجموعه علمی حمایت می‌کنیم.

وی در باره سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بخش دانش‌بنیان نیز گفت: برای توسعه سرمایه‌گذاری بخش داخلی درتلاش هستیم تا با توجه به مواد ۱۱ و ۱۳ قانون جهش تولید که در باره اعتبارات مالی و قانونی پیشرفته است؛ بکوشیم.

افشین اضافه کرد: تقویت صندوق‌های خطرپذیر و سرمایه‌های آنها از دیگر برنامه‌های معاونت علمی و فناوری است و در حال حاضر ۲ صندوق خطرپذیر فولاد مبارکه و گلرنگ با ۱۰ هزار میلیاردریال سرمایه اولیه، بر اساس تبصره ۱۸ سرمایه‌گذاری داخلی، به کمک دولت آمده‌اند.

وی گفت: ایران با کشورهای عراق، سوریه و کشورهای حاشیه خلیج فارس در زمینه ایجاد صندوق ارزی(cvc) خطرپذیر وارد مذاکره مقدماتی توسعه بخش صادرات شده است.

شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، دومین منطقه بین‌المللی نوآوری ایران می‌شود

به گزارش ایرنا، معاون علمی، فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری در سفر یکروزه خود به اصفهان از چندین شرکت فناور شهرک علمی و تحقیقاتی استان بازدید و از چندین محصول رونمایی کرد.

در این سفر سه محصول شرکت‌های دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از جمله نشت یاب لیزری مکشی قابل حمل گاز متان، سیلیکا آیروژال تولید محصول شرکت پیشگامان (ایده‌پردازی و طراحی جامدات) و لیزر جوش داتیس توسط معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بیان ریاست جمهوری افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha