۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۹
کد خبر: 85596032
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مجوز فعالیت پردیس علم و فناوری دانشگاه ارومیه صادر شد

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه ارومیه گفت: در راستای تکمیل زیست بوم نوآوری و فناوری آذربایجان غربی، مجوز رسمی پردیس علم و فناوری این دانشگاه از سوی شورای گسترش آموزش عالی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شد و این پردیس به صورت رسمی فعالیت خواهد کرد.

احمد علیجانپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پردیس علم و فناوری دانشگاه ارومیه در محیطی به مساحت ۱۲ هکتار در پردیس شهر این دانشگاه با مجوز شورای گسترش آموزش عالی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: با ایجاد پردیس تمامی قوانین و معافیت‌های پارک علم و فناوری در این فضا جاری و ساری بوده و محیطی بسیار مناسب برای توسعه فن آوری خواهد بود چراکه هدف از تاسیس این مرکز کمک به اقتصاد دانش بنیان و همکاری جهت توسعه علم و فناوری کشور در تمام زمینه ها است.

وی افزود: پردیس و پارک های علم و فناوری به عنوان یکی از ساختارهای مؤثر در امر توسعه فناوری هستند و توسعه اقتصاد دانش بنیان و اشتغال‌زایی تخصصی که مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان است، از این مسیر به نتیجه مطلوب می رسد.

رییس دانشگاه ارومیه اضافه کرد: پردیس های فناوری، محیط هایی مناسب برای استقرار و حضور گروه های فناوری به خصوص شرکت های کوچک و متوسط هستند تا در تعامل سازنده با یکدیگر و جامعه به فعالیتهای فناورانه بپردازند.

به گزارش ایرنا، با توجه به ظرفیت و توانمندی بالای شرکت های دانش بنیان حاضر در استان آذربایجان غربی و برای استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت ها، پردیس علم و فناوری با در اختیار داشتن بخش ها و امکانات گوناگون در مرکز شهر ارومیه راه اندازی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha