تیم ملی قاریان جوان در سطح جهانی جریان‌سازی می‌کنند

تهران- ایرنا- دهمین جلسه دوره آموزش عالی تیم ملی قاریان جوان درحالی برگزار شد که یکی از اهداف این دوره آموزشی جریان سازی قرآنی در سطح بین‌المللی است. 

به گزارش ایرنا از حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن، دهمین جلسه دوره آموزش عالی تیم ملی قاریان جوان با هدف جهش در عرصه تلاوت حرفه‌ای قرآن در جمهوری اسلامی ایران، کادرسازی و ایجاد عقبه مطمئن از قاریان ممتاز و دارای سبک‌های اصیل و بدیع، جریان‌سازی قرآنی در سطح بین‌الملل و تثبیت جایگاه ایران به عنوان پیشتاز عرصه قرائت در جهان اسلام، تقویت ارتباط و تعامل با قاریان ممتاز و رصد مستمر فعالیت‌های ایشان و تولید تلاوت‌های اثرگذار برای پخش از شبکه‌های صدا و سیما و انتشار در فضای مجازی تشکیل شده است.

این دوره که از ۲۱ تا ۲۳ شهریور در شورای عالی قرآن برگزار شد، معمولا یک نوبت در ماه و به مدت دو یا سه شبانه‌روز برپا می شود و برنامه هایی همچون اجرای تلاوت، نقد و تحلیل و کارشناسی تلاوت‌ها، طرح مسائل تخصصی علمی و فنی و آشنایی با مباحث اخلاق حرفه‌ای و اخلاق اسلامی در دستور کار این دوره عالی قرار دارد.

در برنامه هفته اخیر، عباس امام جمعه، محمود لطفی‌نیا، سعید رحمانی، امین پویا و حسن مختاری، عهده دار تدریس در آن بودند و در راستای ابتکار شورای عالی قرآن تلاوت های قاریان در استودیوی شورا ضبط شد؛ با این تفاوت که تعداد محدود دیگری از قاریان نیز در استودیو حاضر شده و به تشویق قاریان می پردازند که این تلاوت ها بعد از طی مراحل نظارتی، در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

براساس این گزارش، تعدادی از قاریان عضو تیم ملی، در جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم که مغرب چهارشنبه ۲۱ شهریور در حسینیه الزهراء برگزار شد، به تلاوت پرداختند و جمعه ۲۳ شهریور نیز کارگاه تخصصی وقف و ابتدا توسط سعید رحمانی برپا شد.

تیم ملی قاریان جوان در سطح جهانی جریان‌سازی می‌کنند

اسامی اعضای تیم ملی قاریان جوان جمهوری اسلامی ایران شامل مسعود موحدی‌راد از خراسان رضوی، امیرحسین رحمتی از گلستان، علیرضا عتیق‌زاده از زنجان، سیدمحمد حسینی‌پور از سمنان، سیدصادق مسلمی از مازندران، علی کبیری از مازندران، یونس شاهمرادی و محمدحسین قصری زاده از تهران، امیرحسین انواری از یزد، سیدپارسا انگشتان از مازندران، سیدمحمدمهدی شیخ‌الاسلامی از همدان و خلیل سواری از خوزستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha