ضریب پشتیبانی تامین اجتماعی در سمنان سه و ۸۳ صدم درصد است

سمنان - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی سمنان گفت: نسبت وابستگی یا ضریب پشتیبانی تامین اجتماعی استان(رابطه بین بیمه‌شده و مستمری‌بگیر) کمی بیش از میانگین کشوری و حدود سه و ۸۳ صدم درصد است.

کمال نیک‌اقبال روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هرچه تعداد بیمه شدگان بیشتر از تعداد مستمری بگیران باشد، به اشتغال و بهبود وضعیت مالی تامین اجتماعی کمک می شود و اکنون به ازای هر یک بازنشسته در استان سمنان بیش از سه بیمه شده وجود دارد.

به گزارش ایرنا، نسبت وابستگی یا ضریب پشتیبانی (نسبت ورودی‌ها به خروجی‌ها - نسبت بیمه شدگان به مستمری بگیران) به‌عنوان یکی از شاخص ها و مولفه های اساسی در بیمه های اجتماعی تلقی می‌شود و این ضریب در شرایط مطلوب باید یک بازنشسته به ازای هر هشت بیمه پرداز باشد. این ضریب در برهه فعلی پیشی گرفتن شمار بازنشستگان نسبت به اشتغال را نشان می‌دهد.

ضریب پشتیبانی تامین اجتماعی در سمنان سه و ۸۳ صدم درصد است

مدیرکل تامین اجتماعی سمنان ادامه داد: تامین اجتماعی سمنان ۵۴۰ هزار و ۶۷۴ بیمه شده اجباری و ۱۸۵ هزار بیمه شده اصلی دارد و در مجموع بیش از ۷۴ درصد از جمعیت این استان تحت پوشش این بیمه هستند.

وی اضافه کرد: بیش از ۵۱ هزار پرونده مستمری‌بگیری شامل بازنشستگان، از کارافتادگان و فوت شدگان در تامین اجتماعی استان سمنان وجود دارد.

نیک‌اقبال گفت: مستمری مربوط به فوت‌شدگان بین بازماندگانِ مشمول از جمله همسر و دختر پرداخت می‌شود و بر همین اساس تامین اجتماعی استان سمنان بیش از ۵۱ هزار پرونده مستمری‌بگیری دارد و به ۵۶ هزار نفر مقرری مستمری پرداخت می‌کند.

مدیرکل تامین اجتماعی سمنان اظهار کرد: ۳۵ هزار بازنشسته، حدود یکهزار و ۹۰۰ نفر ازکارافتاده و ۱۴ هزار و ۵۰ نفر فوت‌شده جامعه مستمری بگیران تامین اجتماعی استان سمنان را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سمنان به نسبت جمعیت، دومین استان دارای بیشترین تعداد بیمه‌شده و زیر پوشش تامین اجتماعی در بین استان های کشور است.

بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی سمنان در ۱۶ هزار و ۷۰۰ کارگاه مشغول به فعالیت هستند و از مزایای بیمه استفاده می‌کنند.

شمار افراد بیمه شده تامین اجتماعی سمنان سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن افزایش چهار دصدی و شمار افراد مستمری‌بگیر افزایش ۶ درصدی داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha