تردد خودروهای باری از مرز جلفا ۱۱ درصد افزایش یافت

تبریز - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تردد خودروهای باری داخلی و خارجی از پایانه مرزی جلفا در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.

«اورجعلی علیزاده» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این بازه زمانی ۲۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۷ هزار و ۳۰۰ کامیون خارجی از مرز جلفا تردد کردند.

وی اظهار کرد: در سال جاری میزان محموله های ترانزیت ورودی و خروجی از مرز جلفا ۳۷۸ هزار و ۱۰۰ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی مجموع تردد وسیله نقلیه سنگین باری از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز را بیش از ۱۱۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۶ هزار و ۹۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۳۴ هزار و ۷۰۰ کامیون خارجی از پایانه مرزی نوردوز تردد کرده اند که این آمار هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

علیزاده، ادامه داد: در همین مدت میزان محموله های ترانزیت ورودی و خروجی از مرز نوردوز ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ تن است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش نشان می دهد.

وی یادآور شد: در این مدت ۶۰ هزار و ۶۰۰ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی جلفا و ۲۳۲ هزار و ۶۰۰ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی نوردوز تردد کردند.

علیزاده، افزود: در این بازه زمانی ۲ هزار و ۹۲۶ دستگاه اتوبوس ایرانی و خارجی از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز تردد کردند.

به گزارش ایرنا، پایانه مرزی جلفا مرز مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان و پایانه مرزی نوردوز تنها مرز زمینی مشترک ایران و جمهوری ارمنستان است.

پایانه مرزی نوردوز در شهرستان جلفا ارتباط کشورمان با جمهوری ارمنستان را از طریق پل احداث شده بر روی رودخانه ارس برقرار می کند و با جمهوری خودمختار نخجوان (آذربایجان) هم از طریق پایانه مرزی جلفا ارتباط زمینی امکان پذیر است.

پایانه های مرزی جلفا و نوردوز به ترتیب در ۱۳۲ و ۱۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده اند.

آذربایجان شرقی با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha