ترانزیت کالا از مرز جلفا ۲۰ درصد افزایش یافت

تبریز - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ترانزیت کالای ورودی و خروجی از مرز جلفا در چهار ماه نخست سال جاری ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

«اورجعلی علیزاده» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در این بازه زمانی ۷۸۴ هزار و ۳۲ تن محموله وارداتی و صادراتی از این مرز ترانزیت شد، افزود: در همین مدت میزان محموله های ترانزیت ورودی و خروجی از مرز نوردوز ۵۶۶ هزار و ۹۰۰ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش نشان می دهد.

وی با اعلام اینکه در چهار ماه امسال بیش از ۸۹ هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز تردد کرد، گفت: تردد ۱۹هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۱ هزار و ۷۳ کامیون خارجی از مرز جلفا اتفاق افتاد که این آمار ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در همین مدت ۲۰ هزار و ۹۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۷ هزار و ۲۰۰ کامیون خارجی از مرز نوردوز تردد کرد که این تعداد ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

علیزاده، با اشاره به اینکه در چهار ماه امسال ۲ هزار و ۳۹۰ دستگاه اتوبوس ایرانی و خارجی از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز تردد کردند، ادامه داد: در این بازه زمانی ۴۸ هزار و ۳۰۰ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی جلفا و ۱۸۱ هزار و ۹۰۰ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی نوردوز تردد کردند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha