هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران در اصفهان آغاز شد

اصفهان- ایرنا- هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران در ۲ بخش «طراحی داستان» و «فیلمسازی» روز یکشنبه در «خانه مشروطیت» اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، مدیر هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران در مراسم افتتاح این رویداد در خانه مشروطیت اصفهان گفت: یک‌هزار شرکت کننده در فراخوان این المپیاد شرکت کردند که از بین آنها ۳۰ نوجوان فیلمساز از ۱۴ استان برگزیده‌ شدند.

وحید ملتجی افزود: المپیاد امسال یک رویداد پربار و فرصتی برای تجربه فضای حرفه‌ای در کنار کارگردان و گروه حرفه‌ای فیلمسازی است.

وی با بیان اینکه امسال مدال‌های این المپیاد یک رنگ است و به تعبیری، مقام اول، دوم و سوم ندارد، تصریح کرد: معتقدیم نوجوانان در راهیابی به این المپیاد و در یک فرصت پنج روزه وارد فضای حرفه ای شده اند.

وی همچنین گفت: برای نخستین بار، فیلم‌های ساخته شده در این دوره از المپیاد در جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان نمایش داده می‌شود.

ملتجی تاکید کرد: راه یافتن فیلم ها به یک جشنواره بین المللی فارغ از کیفیت و شرایطی که داشته اند، اتفاق مهمی است.

وی با قدردانی از کارگردانانی که در این دوره از المپیاد در کنار فیلمسازان نوجوان حضور دارند، افزود: المپیاد از ۲ سال گذشته به سمت تولید فیلم پیش رفته و کوشیده‌ایم گروه‌ها در شرایط مساوی پیش بروند تا تجربه‌های فیلمسازی برای شرکت‌کنندگان به بهترین شکل حاصل شود.

به گزارش ایرنا، هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران به‌منظور نیل به فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی با هدف کشف و معرفی استعدادهای برتر نوجوان ایران در حوزه سینما توسط بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از امروز آغاز شد و تا ۲۹ شهریور جاری ادامه دارد.

این رویداد هنری شامل هفت موضوع خانواده، جهانی به نام خانه، عشق امید خانواده، فردایی که می‌سازم، خانواده ای به وسعت ایران، خواهر/ برادر من و آزاد است.

از میان یک‌هزار اثر رسیده به دبیرخانه هشتمین المپیاد نوجوان ایران ۳۰ اثر در بخش فیلم و ایده انتخاب شد؛ ۱۴ نفر از برگزیدگان این المپیاد پسر و ۱۶ نفر دختر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha