۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85596985
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترمیم شبکه فاضلاب در منطقه جولان همدان

۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷
کد خبر: 85596985
ترمیم شبکه فاضلاب در منطقه جولان همدان

همدان - ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب منطقه جولان شهر همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد بختیاری‌فر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصلاح و توسعه سه کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب باقیمانده شهر همدان از شهریورماه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در این پروژه از لوله‌های پلی‌اتیلن ۲۵۰، ۳۱۵ و ۴۰۰ میلی‌متر استفاده می‌شود،تصریح کرد: ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این قرارداد در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب همدان با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب منطقه جولان به دلیل قدمت بالایی که دارد دچار فرسودگی شده بنابراین نیاز به اصلاح شبکه در این منطقه وجود دارد، توضیح داد: اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب در این منطقه به منظور بهبود کارایی، ارتقای وضعیت بهداشتی و جلوگیری از آلودگی منابع آب اعم از چشمه و قنوات موجود، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بررسی و ارزیابی شبکه، پاکسازی و لایروبی، تعمیر یا تعویض لوله‌ها،مقاوم‌سازی و بهسازی و مانیتورینگ و نظارت مستمر در روند اصلاح شبکه فاضلاب، انجام می‌شود و این فرایندها به افزایش طول عمر سیستم فاضلاب، بهبود کیفیت بهداشت محیط و کاهش هزینه‌های تعمیرات اضطراری کمک می‌کند.

بختیاری‌فر در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح شبکه فاضلاب نقش مهمی در حفاظت از محیط‌زیست، بهبود کیفیت زندگی و بهداشت عمومی، افزایش ظرفیت شبکه، جلوگیری از انسداد و گرفتگی، مدیریت بهتر پساب و فاضلاب تصفیه شده، کاهش خطرات سیل و سرریز فاضلاب و بهبود عملکرد کلی سیستم‌های شهری ایفا می‌کند.

آبفای استان همدان ۶۸۰ هزار مشترک دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha