۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85593729
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

اجرای ۱۰۰ درصدی خط انتقال فاضلاب به تصفیه خانه شهر همدان

همدان - ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اجرای ۱۰۰ درصدی خط انتقال فاضلاب به تصفیه خانه شهر همدان خبر داد و گفت: همچنین ۶۴ درصد از خطوط فرعی و ۵۳ درصد از خطوط اصلی این طرح اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد بختیاری‌فر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شبکه جمع‌آوری فاضلاب به عنوان بخشی از یک سیستم جمع آوری فاضلاب، شامل مجموعه‌ای از لوله کشی‌ها ( فرعی- اصلی) به همراه انشعاب مورد نیاز است که وظیفه جمع آوری و انتقال فاضلاب از محیط شهری به تصفیه خانه فاضلاب را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر همدان به صورت مدرن و ۴۵۰ کیلومتر به صورت سنتی است، توضیح داد: فاضلاب سنتی به صورت کانال، طاقی، لوله‌های PVC و آزبست قدیمی بوده که در برنامه اصلاح هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: توسعه شبکه فاضلاب از مهمترین اقداماتی است که با هدف حفظ محیط‌زیست و بالا بردن سطح بهداشت عمومی در همه شهرهای استان در دستور کار قرار دارد.

شبکه‌ جمع آوری فاضلاب، بخش مهمی از تأسیسات شهر همدان محسوب می شود که وظیفه جمع آوری و انتقال فاضلاب‌ تا تصفیه خانه‌ را بر عهده دارد و اهدافی مانند ارتقای سطح بهداشت عمومی و محیط زیست و توسعه پایدار را تامین می کند.

هم اینک همه ۳۱ شهر استان همدان و ۸۲۷ روستای این استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره مند هستند و به شبکه یکپارچه و سراسری توزیع آب آشامیدنی این استان متصل شده اند.

۹۹ درصد از جمعیت استان همدان از آب سالم لوله کشی و ۷۴ درصد نیز از شبکه فاضلاب برخوردارند.

آبفای استان همدان ۶۸۰ هزار مشترک دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha