۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85597078
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

محموله لوازم خانگی قاچاق در پلدختر توقیف شد

۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۶
کد خبر: 85597078
محموله لوازم خانگی قاچاق در پلدختر توقیف شد

خرم آباد - ایرنا - فرمانده انتظامی لرستان گفت: یک دستگاه کامیون کشنده حامل مقادیری لوازم خانگی قاچاق به ارزش هفت میلیارد ریال در محور "پل زال" شهرستان پلدختر توقیف شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس لرستان سردار یحیی الهی اظهار داشت: ماموران انتظامی پلدختر در راستای طرح مبارزه با پدیده شوم قاچاق در محور"پل زال" به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک شدند و آن را توقیف کردند که در بازرسی از این خودرو مقادیری لوازم خانگی قاچاق فاقد مجوز کشف شد.

وی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه تصریح کرد: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را هفت میلیارد ریال برآورد کردند.

وی با بیان اینکه هدف قاچاقچیان کالا تخریب ریشه‌ اقتصادی و اجتماعی جامعه است از شهروندان خواست با استفاده از کالای ایرانی ضمن ایجاد زمینه اشتغال در داخل کشور از هدر رفتن سرمایه‌های ملی جلوگیری کنند.

آغاز پویش " خرید امن"

رییس پلیس فتا لرستان نیز گفت: چهارمین پویش سراسری «خرید امن» در استان آغاز شده است و تا پایان شهریور ماه جاری ادامه دارد.

سرهنگ حسین سپه وند بیان کرد: با توجه به افزایش جرایم اینترنتی در حوزه اقتصادی و کلاهبرداری های مالی اینترنتی طی سال‌های اخیر، پویشی با عنوان "خرید امن" به صورت سراسری توسط پلیس فتای فراجا با هدف آگاهی رساندن به مردم جهت کاهش آسیب‌های ناشی از کلاهبرداری های مالی در فضای مجازی آغاز شد.

وی هدف اصلی این پویش را پیشگیری از کلاهبرداری های اینترنتی و ارتقای آگاهی های اجتماعی درباره شیوه صحیح خرید امن عنوان کرد و افزود: مردم با جست‌وجوی #خرید_امن در شبکه‌های اجتماعی محتوای آموزشی و پیشگیرانه پلیس فتا را برای یک خرید امن مشاهده و دریافت کنند.

وی ادامه داد: در طول این پویش، موضوعاتی مانند نحوه شناسایی و خرید امن از فروشگاه های برخط، کلاهبرداری از طریق درج آگهی های جعلی در سایت‌های آگهی محور و واسط، ارسال پیام‌های جعلی حاوی لینک های آلوده تحت عناوین مختلف شکواییه قوه قضائیه، قطع یارانه، ثبت نام یارانه معیشتی، طرح حمایتی رییس جمهور و آگهی های جعلی کاریابی مورد بررسی قرار می گیرد و روش های مقابله با این نوع کلاهبرداری ها برای یک خرید امن به اطلاع مردم می رسد.

سرهنگ سپه وند به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد نکات لازم درباره خریدهای اینترنتی را رعایت کنند و در صورت نیاز به مشاوره با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری و کارشناسان پلیس فتا تماس بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha