۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85597175
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسکی کردستان از رکود نجات یابد

سنندج- ایرنا- نایب رییس فدراسیون اسکی بر لزوم تلاش رییس جدید هیات اسکی کردستان برای خارج کردن این رشته ورزشی از رکود و تلاش در جهت توسعه آن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی ساوه شمشکی روز یکشنبه در مجمع انتخابات هیات اسکی کردستان در سنندج اظهار کرد: جای تاسف است که مجمع انتخابات هیات اسکی در کردستان با ۹ نفر برگزار می‌شود و این نشان دهنده عدم فعالیت ورزشکاران و داوران و مربیان و بی تفاوتی آنهاست.

وی یادآور شد: اسکی کردستان در دهه ۸۰ در اوج درخشش بود و در لیگ‌های بین‌المللی شرکت می کرد اما امروز استان از لحاظ زیرساخت و تعداد ورزشکاران مشکل دارد.

نایب رئیس فدراسیون اسکی بر لزوم استفاده از بخش خصوصی برای احیای ورزش اسکی در استان تاکید و اضافه کرد: هیات اسکی کردستان در دهه ۸۰ بین پنج هیات برتر کشور بود و باید تلاش کرد این ورزش به روزهای اوج خود برگردد.

ساوه شمشکی خواستار توجه به دانش افزایی مربیان و داوران شد و گفت: انتظار داریم رییس جدید هیات اسکی استان، نگاهش به اداره کل ورزش و جوانان نباشد و از توانایی خود برای توسعه این ورزش استفاده کند.

وی با بیان اینکه اسکی را رونق دهید، ادامه داد: تعطیلی پیست اسکی بیجار نباید باعث تعطیلی ورزش اسکی در استان شود، بلکه لازم است از امکانات استان‌های همجوار به صورت برگزاری کمپ استفاده کرد و اسکی را توسعه داد.

نایب رییس فدراسیون اسکی بر لزوم استفاده از تجربه پیشکسوتان استان به ویژه بیجار برای پیشرفت ورزش اسکی تاکید کرد و افزود: توجه به ورزش همگانی و عقد تفاهم نامه با ورزش های دانش آموزی، دانشجویی و شهرداری ضروری است.

ساوه شمشکی با بیان اینکه قشر جوان را وارد اسکی و بانک اسکی ایجاد کنید، اضافه کرد: با تشکیل بانک اسکی، جمعیت اسکی بازان استان هم افزایش خواهد یافت.

ارتقای دانش مربیان و داوری، ایجاد ساختار کمیته‌های داوران، مربیان، استعدادیابی و همگانی، از دیگر مطالبی بود که وی به آن اشاره داشت.

در مجمع انتخابات هیات اسکی کردستان، علیرضا محمدی با کسب ۹ رای از ۹ رای ماخوذه، به عنوان رییس جدید هیات انتخاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha