۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85597210
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰ شرکت دانش‌بنیان خراسان‌شمالی زیر چتر حمایت بنیاد برکت

بجنورد- ایرنا- مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان‌شمالی گفت: این نهاد اکنون ۸۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور را در قالب پرداخت تسهیلات و امضای تفاهم نامه با پارک علم و فناوری استان زیر چتر حمایتی خود دارد.

عفت رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بنیاد برکت تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از طرح های دانش بنیان خراسان شمالی پرداخت کرده است.

وی افزود: این حمایت ها در حوزه های تجهیزات پزشکی، ساخت و تولید ماشین آلات پیشرفته، صنایع فرهنگی و هنری خلاق، فناوری اطلاعات و فناوری زیستی و کشاورزی بوده است.

رحمانی ادامه داد: تسهیلات با توجه به طرح متقاضی با بازپرداخت پنج ساله پرداخت می شود.

وی با اشاره به چگونگی شناسایی افراد واجد شرایط دریافت تسهیلات، خاطرنشان کرد: این افراد از طریق پارک‌های علم و فناوری مستقر در استان‌ شناسایی و پس از تایید طرح‌شان به بنیاد معرفی می‌شوند و همچنین مجریان بنیاد برکت نیز با شناسایی و معرفی این افراد، زمینه ایجاد اشتغال را برای آن‌ها فراهم می‌کنند.

مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان‌شمالی یادآور شد: شرکت پژواک تندرستی از واحدهای فناوری است که با حمایت این بنیاد راه اندازی شد و سال گذشته رتبه برتر را در هفته پژوهش خراسان شمالی کسب کرد.

رحمانی خاطرنشان کرد: بی تردید حمایت از طرح‌های کوچک و دانش بنیان موجب حضور پر شور مردم در صحنه اقتصاد کشور و به دنبال آن رونق فضای کسب و کار می شود.

بنیاد برکت براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺳﺘﺎد اﺟﺮایی ﻓﺮﻣﺎن ﺣﻀﺮت اﻣﺎم(ره) تاسیس شده است و در زمینه های آموزشی، بهداشتی، برق‌رسانی، آبرسانی، مخابراتی، فرهنگی، آبخیزداری و دامپروری فعالیت می کند.

چهار مرکز رشد، ۱۳۰ شرکت فناور، ۳۱شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

خراسان شمالی واقع در شمالشرق کشور حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha