نمازخانه و کتابخانه مدارس خراسان جنوبی نیاز به تجهیز دارد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تامین و تجهیز نمازخانه‌ها و کتابخانه‌های مدارس استان یکی از نیازهای موجود است که در این زمینه درخواست کمک داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید علیرضا موسوی نژاد روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی که با حضور استاندار برگزار شد با تاکید بر اینکه اقامه نماز در مدارس حایز اهمیت است افزود: ۳۱۱ مدرسه در استان فاقد نمازخانه است که اغلب جمعیت دانش آموزی اندکی دارند ولی ساخت نمازخانه متناسب با آمار دانش آموزی دنبال می‌شود.

وی گفت: ۳۰ هزار متر مربع فرش نمازخانه در استان نیاز است که ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و تاکنون پنج هزار متر مربع آن تامین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اجرای پروژه مهر برای بازگشایی مدارس ادامه داد: همکاری دستگاه‌های مختلف باعث می‌شود که چالشی در ابتدای مهر نداشته باشیم و وضعیت ترافیکی شهرها مهمترین موضوع در شروع سال تحصیلی است که نیاز است نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌ها در زمینه تامین بسته‌های فرهنگی برای دانش آموزان گفت: زنگ مهر امسال در دبیرستان آیت الله تهامی بیرجند نواخته می‌شود، جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها نیز پیش بینی شده است همچنین جشن نماز در مدرسه علامه طباطبایی برگزار خواهد شد.

موسوی نژاد به برگزاری رویداد سرود ملی دانش آموزی در آستانه سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: این رویداد با موضوع ایران قوی، مدرسه قوی، معلم قوی، آموزش و پرورش قوی برگزار می‌شود که مشارکت صدا و سیما و سایر نهادها را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار دانش آموز در استان اتباع خارجی هستند که باید مقدمات ثبت نام آنان در مدارس فراهم شود، خواستار جلب حمایت هلال احمر برای تجهیز جعبه کمک‌های اولیه و ارتقای بهداشت مدارس شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: طرح "جهاد علمی دبیرستان ماندگار البرز" به منظور تحقق عدالت تربیتی و آموزش برابر سال تحصیلی گذشته در استان اجرایی شد که برای تداوم آن نیازمند تقویت زیرساخت اینترنت در مناطق کم برخوردار هستیم.

وی گفت: طرح جهاد علمی دبیرستان ماندگار البرز در استان اجرا شده که نتیجه آن تقویت بنیه علمی دانش آموزان و موفقیت در آزمون‌های نهایی و کنکور بوده است.

موسوی نژاد بیان کرد: یکی از موانع اصلی اجرای این طرح زیرساخت اینترنت در مناطق کم برخوردار بوده و تجهیز سایت رایانه مدارس، تامین ویدئو پروژکتور و لپ تاپ هم مورد نیاز است.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته رتبه تک رقمی کشوری نداشتیم اما امسال ۲ رتبه چهارم کنکور مربوط به خراسان جنوبی بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همچنین سامانه "برپا" با هدف استفاده از ظرفیت معلمان بازنشسته و شاغل داوطلب برای ادای نذر آموزشی در استان راه اندازی شده که انتظار است مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ساخت ۲۷ مدرسه در سایت‌های نهضت ملی مسکن استان مورد نیاز است که باید تفاهم نامه آن بین ادارات کل نوسازی مدارس و راه و شهرسازی خراسان جنوبی منعقد شود.

موسوی نژاد گفت: جانمایی این ۲۷ مدرسه و نقشه‌های مربوطه آماده شده و انتظار است اداره راه و شهرسازی با سرعت بیشتری این مصوبه شورای آموزش و پرورش استان را اجرایی کند.

وی افزود: اردوی راهیان پیشرفت هم تابستان امسال با حضور۴۵۰ دانش آموز از استان‌های همجوار در خراسان جنوبی برگزار شد و دی ماه نیز تعداد دیگری از دانش آموزان برای بازدید دستاوردهای استان به خراسان جنوبی سفر خواهند کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: نخستین مدرسه انسان دوستی همزمان با اول مهر در استان راه اندازی می‌شود که به شکل مجازی آموزش‌های امداد و نجات، پناهگیری و کمک‌های اولیه به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

محمدعلی کاوسی افزود: این مدرسه در محله معصومیه شهر بیرجند آماده سازی شده و محیطی جذاب برای دانش آموزان است.

وی یادآور شد: توزیع هزار بسته لوازم التحریر در سطح استان و راه اندازی ۲ مجتمع دانش آموزی از دیگر اقدامات هلال احمر در راستای حمایت از آموزش و پرورش است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی نیز گفت: مهر امسال ۴۳ فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی در استان افتتاح می‌شود.

حامد رخسارپور ادامه داد: در راستای رعایت عدالت آموزشی، اعتبارات بیشتر در مناطقی هزینه شده که سرانه آموزشی کمتر داشته و شهرستان بیرجند در اولویت بوده است.

وی گفت: پروژه‌های مدرسه سازی در استان خراسان جنوبی با مشارکت خیران، بنیاد علوی و منابع ملی اجرا شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی گفت: امسال ۶۰۰ میلیارد ریال تجهیزات دبیرستانی برای استان خریداری شده که فردا در سطح استان به طور نمادین توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال هم برای گرمایش و سرمایش مدارس در نظر گرفته شده است که هزینه خواهد شد.

رخسارپور گفت: محوطه ۱۱۵ مدرسه تابستان امسال آسفالت شد و آماده استفاده دانش آموزان در آستانه سال تحصیلی جدید است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha