۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۰۶
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85597277
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان جنوبی: مهر با نشاط برنامه‌ریزی شود

۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۰۶
کد خبر: 85597277
استاندار خراسان جنوبی: مهر با نشاط برنامه‌ریزی شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد نشاط در مدارس همزمان با اول مهر مورد تاکید است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: اول مهر امسال با سالروز میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) همزمان شده و مقارن هفته دفاع مقدس است لذا با برنامه‌ریزی مناسب از فرصت حضور دانش آموزان برای بزرگداشت این مناسبت‌ها استفاده کنیم.

وی بر اجرای برنامه‌های متنوع و اثرگذار در مدارس تاکید کرد و گفت: امید است با هماهنگی همه بخش‌ها شاهد برگزاری باشکوه پروژه مهر همزمان با بازگشایی مدارس در سطح استان باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر تامین بخشی از هزینه‌های فرش نمازخانه مدارس ادامه داد: جدی گرفتن نماز جماعت موجب کاهش آسیب‌ها و مشکلات اخلاقی می‌شود که این موضوع در مدارس باید به طور جدی پرداخته شود تا منافع آن به همه بخش ها برسد.

وی گفت: درخصوص تامین فرش نمازخانه مدارس با جلب کمک از منابع مختلف می‌توان مبالغی را پیش بینی کرد اما اولویت با مدارسی است که جمعیت دانش آموزی بیشتری دارند.

قناعت درباره تجهیز ۱۲ مرکز مشاوره در شهرستان‌ها و مناطق استان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان نیز قول مساعد داد و گفت: آسیب‌های اجتماعی از موضوعات جدی است که باید تمرکز جدی بر این موضوع به ویژه در مدارس داشته باشیم تا از افزایش آمار آسیب‌ها جلوگیری کنیم.

وی افزود: اخذ مجوز به کارگیری طلاب در آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم از طریق وزارتخانه پیگیری شود تا در قالب مصوبه شورای آموزش و پرورش بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

استاندار خراسان جنوبی به کسب ۲ رتبه تک رقمی در کنکور ۱۴۰۳ توسط دانش آموزان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این موفقیت حاصل تلاش زیاد است و باید به بهترین شکل این دانش آموزان تکریم شوند.

وی همچنین با اشاره به قول معاون وزیر راه و شهرسازی برای مساعدت در ساخت مدارس سایت‌های نهضت ملی مسکن اظهار کرد: ۲۷ سایت نهضت ملی مسکن آماده بهره برداری است و ساخت مدرسه در این سایت‌ها باید سرعت گیرد.

قناعت تاکید کرد: هر سایت مسکن ملی که آماده بهره برداری شود اولویت بعدی ساخت مدرسه است تا بعد از حضور جمعیت در آنها دچار مشکل نشویم.

شهردار بیرجند هم در این نشست گفت: استقبال از ماه مهر در دستور کار قرار گرفته و پروژه‌های مهمی تدارک دیده‌ایم که مدیریت ترافیک مهمترین آن است.

مهدی بهترین افزود: همچنین طبق قولی که قبلا دادیم ۲ دانش آموز رتبه تک رقمی و ۱۱ دانش آموز با رتبه دو رقمی کنکور در فرهنگسرای بیرجند تجلیل خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی ۲ دوربین ثبت تخلف در بلوار پیامبر اعظم (ص) و یک دوربین در بلوار امام رضا (ع) بیرجند تصریح کرد: این اقدام در راستای کاهش آمار تصادفات مرکز استان مهم بوده و بعد از هشت سال دوربین‌ها فعال شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha