۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۰
کد خبرنگار: 1062
کد خبر: 85597448
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معرفی قهرمانان شهید نیاز ضروری کشور است

۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۰
کد خبر: 85597448
معرفی قهرمانان شهید نیاز ضروری کشور است

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: معرفی قهرمانان شهید این مرز و بوم نیاز ضروری امروز جامعه است که در قالب برگزاری گردهمایی‌ها و جشنواره‌های هنری محقق خواهد شد.

طاهره تبیریی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره نخستین یادواره شهدای غریب در اسارت که چندی پیش برگزار شد، عنوان کرد: این کنگره بر اساس ایده محمدجواد زمردیان که از آزادگان سرافراز کشور هستند شکل گرفت. آقای زمردیان دبیر این کنگره هستند که در گستره ملی برگزار می‌شود. کار شناسایی شهدا هم توسط او آغاز شد و در ادامه با ایشان همراه شدیم. ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران، اطلاعات شهدا را طبقه بندی کردیم و به برای ساخت تمبر در اختیار دبیرخانه مرکزی گذاشتیم.

وی ادامه داد: معرفی شهدا به عنوان شخصیت‌هایی که در رخدادهای مهم این کشور نقش داشته‌اند، لازم است. ما در معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران نیز با استفاده از ابزارهایی چون کتاب، ویدیوکلیپ، مستند و ... تمام تلاش خود را برای شناسایی و معرفی شهدای غریب در اسارت و چهره‌های ماندگارشان می‌کنیم.

تبیریی با اشاره به اهمیت رویدادها و جشنواره‌های هنری در معرفی شهدا و تبیین راه متعالی آنان گفت: در راستای تحقق مسئولیت‌های فرهنگی، طی همکاری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با بیست و نهمین جشنواره تئاتر این استان، بخش ایثار این جشنواره هنری برگزار می‌شود. همان‌طور که دبیرخانه این جشنواره نیز اعلام کرد، هیات انتخاب این بخش ۷ تا ۱۰ شهریورماه ۲۹ اثر را به شکل حضوری و نمایش فیلم بازبینی کردند. این دوره از جشنواره قرار است در آبان ۱۴۰۳ برگزار شود.

طاهره تبیریی - معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران

وی ادامه داد: هنر به دلیل روحیه لطیف و نفوذ و گیرایی اجتماعی آن، در راستای انتقال تجربیات، پیشینه تاریخی و هویتی یک جامعه نقش بسیار مهم و به سزایی دارد. اهمیت برگزاری گردهمایی‌ها و جشنواره‌های هنری با توجه به نیاز امروز جامعه به معرفی قهرمانان شهید این مرز و بوم دوچندان است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: شهرستان‌های این استان در دوره دفاع مقدس بیش از یک هزار شهید و ۳۸۷ آزاده سرافراز داشته که سندی از افتخار هم‌میهنان‌مان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha