یک هزار و ۷۰۰ کلاس درس به مجموع فضاهای آموزشی آذربایجان‌غربی افزوده شد

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: طی اجرای نهضت مدرسه‌سازی در سه سال گذشته هزار و ۷۰۰ کلاس درس به مجموع کلاس‌های درس استان افزوده شده است.

به گزارش ایرنا؛ محمدصادق معتمدیان عصر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نهضت مدرسه سازی یک گام اساسی در رفع محرومیت از فضای آموزشی استان بود افزود: هم اکنون هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۳۰۰ کلاس در دست ساخت و اقدام است.

وی با تاکید براستفاده از ظرفیت خیرین ملی در امر مدرسه سازی و تجهیز آن اظهار کرد: با راهبری های انجام شده در آذربایجان غربی مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در استان به زودی جمع آوری و حذف می شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به بازگشایی مدارس بیان کرد: لازم است شورای ترافیک استان تمهیداتی داشته باشد تا با استفاده از همه ظرفیتها و طرح های ارائه شده تردد در سطح شهر در روزهای آغاز سال تحصیلی جدید به نحو مطلوبی مدیریت شود و نظم در رفت و آمدها وجود داشته باشد.

۱۷۰۰ کلاس درس به مجموع فضاهای آموزشی آذربایجان‌غربی افزوده شد

تعدیل قیمت سرویس مدارس در مناطق محروم شهرارومیه مورد توجه شهرداری باشد

وی با اشاره به راه اندازی سامانه سپند در ارومیه و ساماندهی سرویس مدارس هم اظهار کرد: لازم شهرداری با نظر گرفتن شرایط خانواده ها نسبت به تعدیل قیمتها به خصوص در مناطق حاشیه نشین شهری اقدامات لازم را انجام دهد تا بار مالی مضاعف براقشار کم در آمد وارد نشود.

معتمدیان با بیان اینکه در تامین کادر آموزشی لازم است نگاه مطلوب و ویژه ای به استان وجود داشته باشد گفت: دولت و حاکمیت لازم است دقت بیشتری در این زمینه داشه باشد.

نیازهای اولویت دار در آستانه بازگشایی مدارس به خیرین اعلام شود

وی درباره تهیه لوازم التحریر و ایجاد پویش هایی به همین منظور اضافه کرد: بسیاری از خیران در صورتیکه از این پویش ها اطلاع حاصل کنند از آن استقبال می کنند و اطلاع رسانی در این باره لازم است تا نسبت به اولویتهای جامعه هدف و استان در آغاز سال تحصیلی مطلع شوند.

معتمدیان با بیان اینکه خیرین استانی و ملی در بخشهای مختلف از نقاط صفر مرزی تا شهرها مشغول خدمت رسانی هستند افزود: داشتن ارتباط خوب با مردم و خیرین لازمه پیشبرد کارهاست و لازم است با استفاده از این ظرفیت نسبت به پیشبرد کارها و توزیع عادلانه و متوازن کمک ها اقدام شود.

۱۷۰۰ کلاس درس به مجموع فضاهای آموزشی آذربایجان‌غربی افزوده شد

توجه به نیازمندی‌های مدارس شبانه روزی الزامیست

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی مدارس شبانه روزی استان نیازمند بررسی است اظهار کرد: از نظر تجهیزات و زیرساختها، تغذیه و ارزاق در این باره لازم است بررسی ها انجام و مدارس اولویت دار معرفی شود.

معتمدیان با تاکید برهوشمند سازی مدارس افزود: در این باره نیز نگاهها و توزیع امکانات باید عادلانه باشد و مناطق کم برخوردار در اولویت قرار گیرند.

استاندار آذربایجان غربی درباره مدارس نقاط زلزله زده خوی هم گفت: بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای مدارس این مناطق هزینه شده است که اغلب از محل اعتبارات استانی بوده و لازم است از طرف وزیر آموزش و پرورش در این زمینه توجه و تمرکز ویژه ای باشد تا در بازگشایی مدارس مشکلی وجود نداشته باشد.

آذربایجان‌غربی دارای سه میلیون و ۲۶۰ هزار نفر جمعیت است که ۶۰۷ هزار نفر از این تعداد شامل حدود ۱۹ درصد جمعیت را دانش آموزان تشکیل می دهند.

این استان دارای پنج هزار مدرسه با ۲۵ هزار کلاس درس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha