۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲:۴۱
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85597625
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه صهیونیستی: رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل استعفا می‌دهد

تهران-ایرنا-یک رسانه صهیونیستی یکشنبه شب از استعفای «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، شبکه ۱۴ اسرائیل در این باره نوشت که هالیوی گفته که در صورتی که که اسرائیل به توافقی برسد که برای چندین هفته جنگ متوقف شود، از مقام خود استعفا خواهد کرد.

انتشار خبر استعفای هالیوی پس از آن صورت می گیرد که «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه بنیامین نتانیاهو که نزد مخالفان به عنوان یکی از تندروترین وزرای کابینه شناخته می‌شود، نیز هفته گذشته بار دیگر بر مخالفت خود با توافق آتش‌بس و تبادل اسرا در غزه تأکید کرد.

اسموتریچ که در کنار «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی از مخالفان اصلی آتش‌بس به شمار می‌رود در این باره گفت: هیچ توافقی برای بازگرداندن گروگان‌ها وجود ندارد، ما همه تلاشمان را برای اینکه آن‌ها را زنده بازگردانیم انجام می‌دهیم، اما به خاطرشان دست به خودکشی نخواهیم زد.

این وزیر رژیم صهیونیستی سپس مدعی شد: تنها زمانی به جنگ پایان می‌دهیم که حماس و حزب‌الله را نابود کنیم. اسموتریچ همچنین مدعی شد که رهبران سابق اسرائیل آن‌چنان که باید علیه فلسطینی‌ها وارد عمل نشده‌اند.

از سوی دیگر، کشته شدن اسرای اسرائیلی در بمباران ارتش این رژیم در غزه و عدم نرمش نتانیاهو برای انعقاد قرارداد تبادل اسرا با جنبش مقاومت حماس موجی از خشم و نفرت را از وی و کابینه افراطی اش به دنبال داشته است.

همچنین مخالفت نتانیاهو با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha