۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۶:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85597680
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پسکوف: پوتین همواره درباره پاسخ به اقدامات غرب با تامل رفتار می‌کند

تهران- ایرنا- دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین یکشنبه گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه همواره درباره پاسخ به اقدامات غرب با تامل رفتار می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، پسکوف درباره پاسخ به تهاجم غرب و ارسال موشک‌های آنها به اوکراین گفت: ما کارشناسان و متخصصان بسیار خوبی داریم که فعالانه درباره این موضوع بحث می‌کنند.

وی همچنین افزود که پوتین در مورد پاسخ به اقدامات غرب «همواره بسیار تامل می‌کند.»

این اظهارات در حالی است که زمزمه‌هایی در مورد مجوز غرب به اوکراین برای استفاده از تسلیحات دوربرد آنها به منظور حمله به عمق خاک روسیه شنیده می‌شود.

کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا تا زمانی که اوکراین «طرح پیروزی» خود را ارائه ندهد، تصمیم در رابطه با استفاده از سلاح های دوربرد نخواهد گرفت.

منابع آگاه کاخ سفید اعلام کرده اند که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تا زمانی که ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین طرح «پیروزی» خود را به او ارائه ندهد، قصد ندارد به کی یف اجازه استفاده از موشک های دوربرد برای حمله به عمق خاک روسیه را بدهد.

روزنامه تایمز نیز در همین ارتباط نوشت: بایدن و و اعضای کابینه اش به صراحت اعلام کرده اند که می خواهند تا زمانی که زلنسکی «طرح پیروزی» خود را ارائه نکند، به رویکرد صبر و انتظار پایبند باشند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که اگر بایدن به صورت علنی مجوز استفاده از سلاح های دوربرد را صادر نکند، ممکن است برای تسهیل استفاده از موشک های «سایه طوفان»، مجوز ارائه سیستم های اطلاعاتی و هدف گیری آمریکا را به زلنسکی بدهد.

گزارش ها حاکی از آن است که در همین ارتباط اختلاف نظرهایی میان جو بایدن و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا وجود دارد.

منابع آگاه نظامی انگلیس اعلام کردند که سالیوان دائما با این طرح و صدور مجوز برای استفاده از سلاح حای دوربرد مخالفت می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha