سردار زهرایی: وام اشتغالزایی بسیج سازندگی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال شد

ساری - ایرنا - رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی با همکاری دولت و مجلس، امسال برای ماموریت اشتغالزایی در کشور به ۱۰ همت برابر با ۱۰۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمد زهرایی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران در ساری توضیح داد: اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی با هدف تثبیت، فرصت و اشتغال پایدار ماموریت‌های خوبی را در دست اقدام دارد.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۵۷ هزار اشتغال پایدار، ۲۵۰ هزار تثبیت شغلی و ۱۲۳ هزار فرصت شغلی در طرح‌های اقتصاد مقاومتی این سازمان محقق شده است.

سردار زهرایی با بیان اینکه پارسال با ورود گروه‌های جهادی متخصص به منظور احیای واحدهای صنعتی و رفع موانع تولید ۲۵۰ شغل در واحدهای صنعتی و تولیدی تثبیت شد، ادامه داد: با توجه به افزایش تسهیلات اشتغالزایی از ۶ همت به ۱۰ همت در سال گذشته، ایجاد شغل پایدار به ۱۰۰ هزار شغل برنامه‌ریزی شده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی با ذکر این نکته که محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی ۲ ماموریت اساسی این سازمان است، افزود: اکنون گسترش کمی و کیفی فعالیت گروه‌های جهادی در سازمان بسیج سازندگی مورد اهتمام قرار گرفته است.

سردار زهرایی اظهار کرد: شورای اندیشکده جهادی و تجلی برای گروه جهادی راهبرد تعیین می کند. اکنون قرارگاه و گروه عملیات جهادی در همه استان‌های کشور دایر شده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی به ماموریت‌ها و خدمات گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۱۰ قرارگاه پهنه‌ای در ۳۲ استان فعال و ۵۴۳ قرارگاه شهرستانی نیز راه‌اندازی شده است.

وی با بیان این‌که تا کنون یک‌هزار قرارگاه محلی در کشور ایجاد شده که باید به ۱۰ هزار قرارگاه محلی افزایش یابد، بیان کرد: باید خدمات تخصصی به مردم ارایه بدهیم. ۶۴ هزار گروه جهادی در کشور فعال است که باید خدمات تخصصی را فرا بگیرند. ۱۴ قرارگاه تخصصی نیز در کشور شکل گرفته است.

سردار زهرایی اظهار کرد: صلاحیت فنی کردن گروه‌های جهادی در دستور کار سازمان بسیج سازندگی کشور قرار گرفته است. البته در این مسیر به طور یقین اصلا به دنبال پیمانکار شدن در گروه‌های جهادی نیستیم.

عملیاتی شدن حدود ۲۰ هزار طرح محرومیت‌زدایی در سال گذشته

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله رئیسی، با بیان این‌که پارسال ۱۹ هزار و ۵۰۰ طرح محرومیت‌زدایی در کشور به مرحله بهره‌برداری رسید، گفت: به عنوان نمونه پارسال طرح آبرسانی ۲ هزار و ۳۸ روستا وارد فاز اجرایی شد.

سردار زهرایی افزود: سال گذشته ۷۵۰ طرح از آبخیز تا جالیز را ۱۰ هزار میلیارد ریال عملیاتی شده است.

وی با بیان این که پارسال ساخت ۲۳ هزار واحد مسکن محرومان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) آغاز شده است، افزود: اکنون ۱۷ هزار واحد مسکن به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که با اتمام مابقی واحدهای مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، متقاضی جدید نداشته باشیم.

وی گفت: بسیج سازندگی کشور با همکاری و مشارکت نیکوکاران امسال یک میلیون و ۷۰۰ هزار بسته معیشتی و چهار هزار و ۵۰۰ جهیزیه بین محرومان توزیع شد و یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد، آزاد شدند.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در بخش دیگری با بیان این‌که امروز جنگ ترکیبی رسانه‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمنان بسیار جدی است، گفت: اصحاب رسانه‌ در جنگ ترکیبی با هدف در دست گرفتن روایت نخست نقش محوری دارند.

وی با توضیح این که با اصحاب رسانه با شناخت صحیح از دشمن روایت اول را در اطلاع‌رسانی بگیرند، افزود: امروز دشمن با رسانه‌های قوی از کاه، کوه درست می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha