۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۳
کد خبر: 85597930
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

جشن غنچه‌ها در سیستان و بلوچستان برگزار شد

۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۳
کد خبر: 85597930
جشن غنچه‌ها در سیستان و بلوچستان برگزار شد

زاهدان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: جشن غنچه‌ها با حضور بیش از ۱۲ هزار نوآموز همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، حسن بروشکی روز دوشنبه در آیین برگزاری جشن غنچه‌ها ویژه نوآموزان کودکستانی اظهار کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و بهار تعلیم و تربیت همزمان با سراسر کشور جشن غنچه‌ها در مدارس شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان با حضور نوآموزان کودکستانی برگزار شد.

وی بیان کرد: با هدف تقویت تعامل نوآموزان با مربیان و همسالان خود و ساختن زمینه فکری و فراهم کردن شرایط یادگیری، نوآموزان کودکستانی فرآیند تعلیم و تربیت خود را آغاز کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از دیگر اهداف حضور نوآموزان در کودکستان ها را پذیرش استقلال در کودک، آسان شدن فرایند جدایی از پدر و مادر، مهارت دوست‌یابی و تقویت برقراری ارتباط، آموزش مهارت‌های اجتماعی، شکل‌گیری شخصیت فردی و اجتماعی کودک بیان کرد.

وی ادامه داد: در دوره کودکستان تلاش خواهد شد تا زمینه تقویت آمادگی روانی و ذهنی برای یادگیری بهتر نوآموزان فراهم شود و نوآموزان پیش دبستانی محبت پذیری و اقتدار عاطفی خود را تجربه کنند.

بروشکی خاطرنشان کرد: در دوره کودکستان رشد زبان و گفتار، رشد جسمی و حرکتی، رشد ذهنی و اجتماعی و رشد عاطفی و شناختی رقم می‌خورد.

وی اظهار کرد: در این دوره افزایش اشتیاق کودکان برای ورود به مدرسه و اجتماع و تاثیر پذیری کودک در مدرسه که به یقین بیشتر از خانه و خانواده محقق می‌شود؛ رخ می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha