۲۰ درصد از عشایر سمیرم پنل خورشیدی دریافت کردند

اصفهان- ایرنا- رییس اداره امور عشایر سمیرم گفت: از پنج هزار و ۲۵۰ خانوار عشایری مستقر در این شهرستان تاکنون فقط ۲۰ درصد آنها پنل خورشیدی دریافت کرده‌اند.

علی رحیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر مستقر در شهرستان سمیرم موفق به دریافت سیستم پنل خورشیدی شده‌اند.

وی با بیان اینکه سهمیه توزیع پنل خورشیدی بین عشایر سمیرم کم است و باید افزایش یابد، اظهار کرد: هر سال بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ خانوار عشایری از این سهمیه بهره‌مند می‌شوند.

رحیمی افزود: امسال ۳۲۰ خانوار عشایری در شهرستان سمیرم با دریافت پنل‌های خورشیدی به منبع انرژی پایدار و جدیدی دست یافتند که هزینه این پنل‌ها ۴۲ میلیارد ریال ااست.

۲۰ درصد از عشایر سمیرم پنل خورشیدی دریافت کردند

وی ادامه داد: این تجهیزات علاوه بر تأمین روشنایی و امکان شارژ تلفن همراه باعث افزایش امنیت دام‌ها عشایر می‌شود و باید تلاش شود که همه عشایر کوچرو به این سیستم تجهیز شوند.

رییس اداره امور عشایر شهرستان سمیرم، دامداری پایدار و حفاظت از منابع طبیعی را از ثمرات استفاده از پنل‌های خورشیدی در زندگی عشایر دانست و گفت: با توزیع این پنل‌ها علاوه بر کاهش نیاز عشایر به سوخت‌ فسیلی و حفاظت از بوته‌ها و درختان، محیط زیست نیز حفظ خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سمیرم با ۱۵۰ روستا و آبادی، ۶ شهر، چهار بخش و پنج هزار و ۲۵۰ خانوار عشایری بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت روستایی، شهری و عشایری و ۴۵۵ هزار هکتار عرصه‌های ملی و طبیعی دارد؛ این شهرستان در ضلع شمالی دنا و زاگرس میانی و ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان است.

ایل قشقایی شامل طایفه‌های درّه شوری، عمله، فارسیمدان و شش بلوکیاست هر سال با کوچ به ییلاق بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار راس دام را با خود به مراتع سمیرم می‌آورند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha