شکایت ۴۵۸ متقاضی هیات‌علمی و تأیید  ۳۷۵ نفر طی ۳۰ ماه

تهران- ایرنا- رئیس هیات‌عالی جذب اعضای هیات‌علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی از شکایت ۴۵۸ متقاضی عضو هیات‌علمی دانشگاه‌ها و پذیرش ۳۷۵ نفر از آنها طی ۳۰ ماه اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، محمدعلی کی‌نژاد صبح امروز (دوشنبه) در نشستی با خبرنگاران در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تشریح گزارش عملکرد هیات عالی جذب اعضای هیات علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا، جذب اساتید مجرب و ذی‌صلاح را برای این شورا بسیار مهم خواند.

وی در ادامه با اشاره به حضور ۱۶ هزار نفر در فراخوان جذب اساتید در طول ۳۰ ماه اخیر تصریح کرد: تعداد ۴۵۸ پرونده شکایت از سوی متقاضیان جذب هیات علمی در شورای عالی جذب بررسی شد که شکایت ۳۷۵ نفر از آنها با ارائه اسناد و مدارک که درخواست ماده ۱۵ را داشته‌اند؛ قبول شد و برای تدریس پذیرفته شدند.

کی‌نژاد نپذیرفتن دیگر شکایت‌ها از سوی این شورا را به دلایلی همچون نداشتن صلاحیت عمومی، ضعف علمی و معدل پایین‌تر از شرایط جذب همچنین سن بالاتر از شرایط جذب، مرتبط دانست.

رئیس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی در ادامه اظهار کرد: اکنون بیش از ۱۵۰ هیات‌ اجرایی در وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و همچنین در دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه فرهنگیان مشغول به فعالیت هستند و در تعدادی از استان نیز هیات اجرایی فعال است.

وی وظیفه هیات عالی جذب ترکیبی شورای عالی انقلاب فرهنگی را تنها سیاستگذاری و نظارت دانست و افزود: بر همین اساس در صورتی که فردی در فراخوان دانشگاهی حضور یابد و از پذیرفته نشدن خود اعتراض داشته باشد می‌تواند بر اساس ماده ۲۰ به همان دانشگاه شکایت کند.

کی‌نژاد افزود: اگر دانشگاه، شکایت فرد معترض را وارد ندانست متقاضی جذب هیات علمی می‌تواند به هیات مرکزی جذب در وزارتخانه مربوطه شکایت کند و در نهایت در صورتی‌که از پاسخ هیات مرکزی جذب قانع نشد، می‌تواند بر اساس ماده ۱۵ به هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی شکایت خود را مطرح کند.

وی تصریح کرد: این ساختاری است که در رابطه با جذب هیات علمی تعریف کرده‌ایم و وظیفه ما این است که عدالت رعایت شود و جذب افراد بر اساس فراخوان باشد.

رئیس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی افزود: بیش از ۶۲ درصد هیات علمی دانشگاه‌ها در هیات‌های اجرایی جذب، جذب شدند که این یک حرکت بسیجی بود، در هیچ کشوری چنین حرکتی را انجام نمی‌دهد که یک جمعیت زیادی استادی وارد دانشگاه‌ها شوند؛ این یک حرکت بسیجی بود و همه دانشگاه‌ها دست به دست هم دادند.

جذب بیش از ۱۰ هزار عضو هیات علمی در ۳۰ ماه گذشته

رئیس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی با بیان اینکه فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها دو بار در سال و در ماه‌های آبان و اردیبهشت منتشر می‌شود، افزود: این اقدام بر اساس نیاز دانشگاه‌ها و سند آمایش آموزش عالی است.

کی‌نژاد تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳، در مجموع ۱۰ هزار و ۵۸۴ عضو هیات علمی جذب دانشگاه‌های کشور شده‌اند که سهم دانشگاه‌های وزارت علوم ۴ هزار و ۸۱۰ نفر، سهم دانشگاه‌های وزارت بهداشت ۴ هزار و ۳۹۶ نفر و سهم دانشگاه آزاد اسلامی یک‌هزار و ۱۵۳ بوده است و تعداد ۲۲۵ نفر نیز در بنیاد ملی نخبگان جذب شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha