مبنای کار دفتر رسیدگی به تخلفات، رعایت قانون و قضاوت عادلانه است

تهران- ایرنا- مشاور وزیر علوم و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی با اشاره به اینکه با تغییر مدیریت‌ها اصول کار دفتر رسیدگی به تخلفات وزارت علوم تغییر نمی‌کند، گفت: از نظر ما مبنای کار این دفتر، رعایت قانون و قضاوت عادلانه است.

به گزارش گروه علمی ایرنا از وزارت علوم، سید احمدرضا خضری در آیین معارفه «سرپرست اداره‌کل هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیات علمی» وزارت علوم و تکریم مدیرکل سابق این دفتر تاکید کرد: اعتقاد ما برائت استادان و کارکنان شریف آموزش عالی از هرگونه تخلف است و اگر هم تخلفی صورت بگیرد انتظار ما رسیدگی عادلانه، قانونی و غیر سلیقه ای است.

وی حساسیت اقدامات اداره‌کل هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیات علمی را بالا توصیف کرد و گفت: نظر به همین حساسیت و افزایش دقت در صدور آرا، بهتر است در بررسی پرونده‌ها از نظرات کارشناسان متخصص و متعهد استفاده شود تا احکام صادره متقن و دور از نظرات شخصی باشد.

مشاور وزیر علوم تاکید کرد: افق فعالیت این دفتر باید رسیدن حق به افراد صاحب حق باشد و موقعیت اداری و اجتماعی افراد تاثیری در اعطای حق و یا سلب حق کسی نباشد.

وی وظیفه دفتر رسیدگی به تخلفات وزارت علوم را صیانت از حقوق جامعه، وزارت، حق الناس، اموال عمومی و آبروی افراد دانست و تاکید کرد: آگاهی بخشی ضوابط قانونی به کارکنان و استادان، میزان تخلفات را تا میزان زیادی کاهش می‌دهد.

مشاور وزیر علوم یکی از ماموریت‌های جدید اداره‌کل هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیات علمی را بررسی پرونده آن دسته از استادانی که در سال‌های گذشته با آنان قطع عمکاری شده است اعلام کرد و گفت: انتظار ما در بررسی این پرونده ها آن است که مطابق ضوابط قانونی اقدام شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حسینی مدیرکل سابق هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیات علمی، نیز انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی به این سمت را انتخابی شایسته عنوان کرد و گفت: وی قبلا در این دفتر مسئولیت داشته است و اشراف کاملی به موضوعات دارد.

وی اصول کار خود را در زمان تصدی مسئولیت این اداره کل، رعایت قانون، توجه به اخلاق، رسیدگی دقیق و حفظ محرمانگی در بررسی پرونده ها اعلام کرد و اظهار داشت: آماده همکاری و انتقال تجربیات به مدیر جدید هستم.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی هم گفت: شاید بتوان فعالیت این دفتر را هشدار توام با خیرخواهی توصیف کرد که به استادان و کارکنان این پیام هشدارآمیز را می‌دهد که تخلف از قانون عواقب و جریمه دارد.

وی تاکید کرد: وجود این دفتر بیشتر اثر بیم‌دهنده، پیشگیرانه و آگاهی‌بخشی دارد و باعث می شود کارکنان و استادان دقت مضاعفی در انجام فعالیت خود داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha