۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85597973
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادعای نشریه آلمانی: برلین از صدور تسلیحات به اسرائیل خودداری کرده است

تهران – ایرنا - مجله آلمانی "پروفیل" خبر داد که با وجود حمایت لفظی مکرر صدراعظم آلمان از کمک نظامی به رژیم صهیونیستی، شورای امنیت فدرال تحت ریاست وی ماه هاست که صادرات تسلیحات به تل آویو را تایید نکرده است.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه جروزالم پست امروز و به نقل از گزارش اخیر این نشریه آلمانی نوشت که از ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) تاکنون هیچ مجوزی برای صادرات تسلیحات به اسرائیل صادر نشده است.

در ابتدای جنگ اسرائیل علیه غزه، مجوزهای صادرات تسلیحات به اسرائیل به ارزش ۳۲۶ میلیون یورو صادر شده بود که ده برابر سال ۲۰۲۲ و پیش از آغاز جنگ بود.

بر اساس این گزارش، با کاهش صدور مجوز، صادرات تسلیحات آلمانی به اسرائیل نسبت به سال گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته و از ۳۲۶ میلیون یورو، تا ۲۱ اوت (۳۱ مرداد) امسال به ۱۴.۵ میلیون یورو افت کرده است.

علاوه بر این، وزارت اقتصاد، که وظیفه رسیدگی به مجوزهای صادراتی مورد تایید مراجع سیاسی را بر عهده دارد، در پاسخ به پرسشی در این زمینه اعلام کرد: دولت فدرال اتهام های مربوط به نقض احتمالی قوانین بین‌المللی بشردوستانه را بسیار جدی گرفته و به صورت علنی و خصوصی انتظارات خود را مبنی بر آنکه اسرائیل در استفاده از حق دفاع از خود، قوانین بین المللی بشردوستانه را رعایت کند، اعلام کرده است.

جروزالم پست به نقل از روزنامه بیلد نوشت که در همین حال برلین با فروش تسلیحات سنگین آلمانی به قطر که از مهم ترین حامیان حماس محسوب می شود، موافقت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha