جذب دانشجویان خارجی به بودجه کافی نیاز دارد+ فیلم

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به بکارگیری روش‌های مختلف برای جذب دانشجویان خارجی گفت: جذب دانشجویان بین‌الملل به زیرساخت‌هایی مانند خوابگاه و امکانات آموزشی متناسب نیاز دارد که باید برای این موضوع بودجه لازم تخصیص داده شود.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، سعید حبیبا در حاشیه هفتادوپنجمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور در گفت وگو با خبرنگاران به فعالیت ۷ رایزن علمی در کشورهای مختلف آسیا و اروپا اشاره کرد و گفت: ما در جذب دانشجویان خارجی از روش های مختلفی استفاده می کنیم.

وی افزود: این رایزنان علمی در کشورهای مختلف با برگزاری نمایشگاه ها برای جذب دانشجوی خارجی روند را پیگیری می کنند تا دانشجویان مستعدی را که بتوانند سفیران خوبی برای کشور ایران باشند، جذب و تربیت کنند.

سعید حبیبا در مورد هدف برنامه هفتم توسعه در جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی بین الملل گفت: امیدوار هستیم به این اهداف برسیم، اما محدودیت های بودجه ای داریم که تلاش می کنیم تا این برنامه محقق شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تاکید کرد: البته در جذب دانشجویان خارجی به موضوع کیفیت دانشجویان نیز توجه داریم تا دانشگاه ها بتوانند افراد متخصص، باسواد واثرگذار در دیگر کشورها را تربیت کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اهمیت بودجه مورد نیاز برای جذب دانشجویان خارجی گفت: هفته قبل هم نشستی با مدیران سازمان برنامه و بودجه داشتیم و در این نشست بر تامین بودجه برای جذب دانشجویان تاکید شد. زیرا در مورد این دانشجویان به خوابگاه، امکانات کمک‌ آموزشی و کلاس‌های فوق برنامه نیاز است که امیدواریم با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و شورای عالی انقلاب فرهنگی به اهداف برسیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha