شناسایی عاملان قطع درختان بلوط در باشت

۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۰۰
کد خبر: 85598063
شناسایی عاملان قطع درختان بلوط در باشت

گچساران -ایرنا- ظرف چند ماه گذشته به طور مستمر تصاویری در فضای مجازی با عنوان قطع درختان جنگلی بلوط درکوه دهک باشت و بیدهای اکالیپتوس در منطقه سرابیز و دره باشت شهرستان باشت منتشر شده بود که با واکنش، اعتراض و گلایه شهروندان و تشکل‌های زیست محیطی همراه شده است.

به گزارش ایرنا، طی چند ماه گذشته فیلم ها و تصاویر زیادی از قطع درختان کوه دهک و مناطق جنگلی دست کاشت این شهرستان در فضای مجازی منتشر شده بود و اهالی روستایان بطور مکرر شاهد قطع درختان بلوط و بید بودند و این موضوع موجب رنجش خاطر آنها شده است.

در این ویدیو ها و تصاویر قطع شماری از درختان بلوط سبز و بید اکالیپتوس منتشر شده که بسیاری با پست و توئیت‌های خود در فضای مجازی خواهان برخورد با مسببین شدند.

شناسایی عاملان قطع درختان بلوط در باشت

پیگیری‌های خبرنگار ایرنا، برای مشخص شدن علت این ماجرا که در کوه دهک در پنج کیلومتری شهر باشت و منطقه سرابیز و دره باشت این شهرستان اتفاق افتاده بود در گفت و گو با منابع طبیعی این شهرستان سرانجام به نتیجه رسید.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری باشت در این زمینه در گفت و گو ایرنا افزود: خبر قطع درختان بلوط سبز در مناطق مختلف این شهرستان از جمله کوه دهک منطقه سرابیز و دره باشت در چند ماه گذشته به یکی از دغدغه شهروندان این شهرستان تبدیل شده بود.

شناسایی عاملان قطع درختان بلوط در باشت

مهراب عبدی بیان کرد: پس از برررسی های پیگیرهای یگان حفاظت منابع باشت عاملین قطع این درختان جنگلی شناسایی شدند.

وی اظهار کرد: این تعداد متخلفان در مناطق جنگلی شهرستان باشت اقدام به قطع درختان بلوط و بید اکالیپتوس کرده بودند که با تلاش ماموران حفاظت منابع طبیعی شهرستان شناسایی و پس از تشکیل پرونده برای بررسی های لازم به دستگاه قضایی ارسال شد.

وی ابراز کرد: ۲ متخلف در زمینه قطع درختان کوه دهک و منطقه سرابیز و دره باشت شناسایی شدند و در این زمینه پرونده ای تشکیل شد.

شناسایی عاملان قطع درختان بلوط در باشت

عبدی ادامه داد: عامل قطع درختان و بلوط های سبز در کوه دهک باشت پس از شناسایی و معرفی به دستگاه قضایی برای آن حکم محکومیت قطعی صادر شد.

وی گفت: ۲۱ پرونده تخلف در زمینه قطع درختان جنگلی و عرصه های ملی در این شهرستان امسال تشکیل شده و با متخلفان طبق قانون برخورد قضایی شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری باشت با اشاره به اینکه ۹ نفر متخلف امسال در زمینه قطع درختان جنگلی، قاچاق محصولات جنگی و بوته کنی در این شهرستان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند، گفت: متخلفان اقدام به کت زدن (برش نواری پوست دور درخت) درخت بلوط و قطع تعدادی درخت بلوط و بوته کنی کرده بودند.

شناسایی عاملان قطع درختان بلوط در باشت

عبدی تصریح کرد: پنج نفر متخلف در زمینه بوته کنی در این مدت در این شهرستان شناسایی شدند که این متخلفان اقدام به قطع بیش از ۱۰ هزار بوته بن سرخ کرده بودند.

وی ابراز کرد: در زمینه قاچاق محصولات جنگلی ۲ متخلف در این شهرستان شناسایی شد.

عبدی از تلاش و همکاری رییس دادگستری، دادستان، نیروهای انتظامی برای برخورد با متخلفان عرصه ملی این شهرستان قدردانی کرد.

سطح مراتع و جنگل های این شهرستان ۱۰۶ هزار هکتار است که از این میزان ۷۸ هزار هکتار جنگل است.

شهرستان باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha