تلاشی برای صلح و رواداری؛ مودی میلاد پیامبر اعظم(ص) را تبریک گفت

تهران- ایرنا- نخست وزیر هند با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به مناسبت میلاد پیامبر اعظم (ص) خواهان صلح و همراهی در سراسر جهان شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، نارندرا مودی به مناسبت ولادت حضرت رسول اکرم (ص) در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با آرزوی بهترین ها به مناسبت میلاد النبی، عید مبارک!

وی با ابراز امیدواری برای حفظ صلح و همراهی در میان مسلمانان افزود: باشد که هماهنگی و همراهی همیشه حاکم و شادی و سعادت همواره در اطراف ما باشد.

به گزارش ایرنا، بخش قابل توجهی از جمعیت هند از اسلام پیروی می کنند. جمعیت مسلمان هند متشکل از مذاهب مختلفی از جمله سنی، شیعه، احمدیه و صوفی است.

در این کشور هندوئیسم اولین دینی است که دنبال می شود و رهروان اسلام به عنوان دومین دین بزرگ هندوستان، بیش از ۱۵ درصد از جمعیت این کشور را شامل می شود.

طبق آخرین سرشماری‌ها، هند پس از اندونزی و پاکستان با حدود ۲۰۰ میلیون مسلمان، سومین جمعیت مسلمان جهان را در خود جای داده است.

بر اساس داده های دولت هند، درگیری های خشونت آمیز بین هندوها و مسلمانان از زمان به قدرت رسیدن حزب بهارتیا جنتا کمتر شده اما تنش ها همچنان بالاست.

برخی تحلیلگران می گویند بی‌جی‌پی (حزب بهارتیا جنتا) به دلیل نگرانی در مورد پیام نظم، قانونمندی و شهرت بین المللی هند در دولت، از قدرت خود برای جلوگیری از گسترش تنش بین اقشار مختلف استفاده کرده است.

به گفته رهبران جامعه مسلمان و محققان خارجی، بسیاری از مسلمانان می‌گویند در ترس از افراط گرایان هندو زندگی می‌کنند که از سیاست ملی‌گرایی فرهنگی بی‌جی‌پی به هراس افتاده اند.

منتقدان، ملی گرایی هند را تعبیری برای برتری هندو بر دیگران می دانند. برخی از مخالفان می گویند گذشته از این که بی‌جی‌پی چه می کند، رنگ های اصلی، عناصر خود را تغییر نمی دهد و این حزب همچنان یک رویکرد ضد مسلمانان و ضد اقلیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha