۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85598187
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحرک صنایع‌دستی خراسان‌شمالی با پرداخت ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات

بجنورد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی از جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ صنایع دستی استان و پرداخت ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان این بخش خبر داد.

علی مستوفیان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان تسهیلات به ۲۷۸ طرح اشتغال‌زایی مستقل و گروهی خراسان شمالی از محل تبصره ۱۸ پرداخت شده است.

وی افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات برای ۲۷۸ نفر در بخش صنایع دستی استان اشتغالزایی شد.

مستوفیان خاطرنشان کرد: اعتبار پیش‌بینی‌شده برای خراسان شمالی از محل تبصره ۱۸، مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال بود که با توجه‌ به تعداد درخواست‌ها ۱۰۰ درصد این مبلغ جذب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات صنایع دستی می توانند پس از ثبت نام در سامانه کارا مراحل دریافت وام خود را پیگیری کنند.

وی یادآور شد: اکنون بیش از ۱۸ هزار نفر صنعتگر فعال دارای مجوز در ۶۹ رشته صنایع‌دستی و البته افراد بسیاری نیز به ‌صورت سنتی و خودجوش در جای‌ جای استان در زمینه صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، انواع گلیم و سفره کردی، جاجیم، پارچه‌بافی، چادرشب‌بافی و حوله‌بافی، کلاه کرکی، دوخت لباس‌های سنتی، زیورآلات محلی، چاروق، انواع سفال از مهم‌ترین هنرهای دستی خراسان شمالی محسوب می‌شود که همگی از شهرت و منزلت جهانی برخوردارند و تولید آن در استان در زمره پرطرف‌دارترین مشاغل قلمداد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha