دبیرخانه گردشگری نجوم با کازان روسیه در کرمان ایجاد می‌شود

کرمان - ایرنا - شهردار کرمان با اشاره به سفرش به شهر کازان روسیه گفت: در این سفر قرار شد دبیرخانه گردشگری نجوم بین این ۲ شهر در کرمان ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، محسن تویسرکانی روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر کرمان بیان کرد: در بخش گردشگری نجومی با توجه به اینکه مطالعات نجومی در فضاهای بدون آلودگی نوری و با هزینه کم انجام می شود و به دلیل اینکه کرمان از قدیم شهر ستارگان شناخته می شود، مباحث گردشگری نجوم را آغاز کردیم.

وی تاکید کرد: در شهرداری کرمان واحد بین الملل منسجمی نداشتیم که این واحد اکنون فعال شده و همه اقدامات در این واحد کنترل می شود و چند دستور کار را در این زمینه پیگیری کردیم.

شهردار کرمان افزود: در ارتباط با سرکنسول ایران در شهر کازان روسیه راهنمایی ها و مشاوره های لازم انجام گرفت که طی دعوت نامه رسمی شهرداری کرمان به هفته دیجیتال کازان به همراه شهردارهای تبریز و شیراز دعوت شد.

تویسرکانی شهردار کرمان

وی خاطر نشان کرد: در این سفر اتفاقات خیلی خوبی رقم خورد و نشست ها و سخنرانی ها متعددی با حضور مسئولان و کارشناسان شهر کازان انجام گرفت و سعی کردیم نام کرمان مطرح شود.

تویسرکانی ادامه داد: در جشنواره فیلمی که در این شهر برگزار شد، انیمیشن لوپتو هنرمندان کرمانی به نمایش گذاشته شد و طی جلساتی قرار شد همکاری های سینمایی بین کازان و روسیه صورت پذیرد.

وی اظهار داشت: مدارک دانشگاه های شهر کازان مورد تایید آموزش عالی ایران است و در این شهر حدود ۲ هزار دانشجوی ایرانی مشغول به تحصیل هستند که ۵۰ نفر از آنها به استان کرمان تعلق دارند.

شهردار کرمان گفت: در دیدار با دانشجویان کرمانی حاضر در دانشگاه های کازان، قرار شد مسائل و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و معیشتی، با مسئولان ایرانی مطرح شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به سفر رییس جمهور به روسیه در مهر ماه، نمایشگاهی از دستاوردهای استان های کشور در شهر کازان برگزار می شود که اگر شورای شهر کرمان موافقت کند برخی اقلام استان برای نمایش به این شهر ارسال و به معرض نمایش گذاشته شود.

تویسرکانی ادامه داد: در سفر به کازان شرایط شهر کرمان به لحاظ جغرافیایی، مراکز صنعتی، پروازهای بین المللی با شهردار کازان مورد مذاکره قرار گرفت تا در تبادل اطلاعات بین ۲ شهر مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: خواهر خواندگی بین کرمان و یکی از شهرهای روسیه در این سفر مطرح شد که قرار است خواهر خواندگی بین شهر سامارا و کرمان مطالعاتی انجام شود.

شهردار کرمان بیان کرد: هزینه سفر به کازان روسیه تهیه بلیط رفت و برگشت هواپیما و ۱۲۰ میلیون ریال برای اقامت یک روزه بود.

شهردار کرمان ۲۱ شهریور به‌منظور سخنرانی در «میزگرد انجمن بین‌المللی هفته دیجیتال کازان ۲۰۲۴»، با موضوع «خدمات مدرن شهری» به شهر کازان سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha