برداشت بنه در شمال فارس تا نیمه مهرماه ممنوع اعلام شد

شیراز - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان فارس گفت: برداشت میوه درخت بنه در شهرستان‌های شمال فارس از جمله این شهرستان تا نیمه مهرماه سال جاری ممنوع است.

به گزارش ایرنا، حسن خسروانیان دوشنبه در این باره افزود: این ممنوعیت برداشت شامل شهرستان‌های ارسنجان، پاسارگاد، مرودشت و سرچهان می‌شود.

وی ادامه داد: برابر مصوبه شورای فنی اداره منابع طبیعی، زمان بهره‌برداری از میوه درختان بنه در سال جاری از ۱۵ مهر خواهد بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان از مردم طبیعت دوست شهرستان، بهره برداران محصولات فرعی مرتعی و جنگلی، دامداران و روستاییان، گردشگران و جنگل نشینان خواست از هرگونه برداشت غیرقانونی و بدون مجوز خودداری کنند.

خسروانیان افزود: بهره‌برداران دارای مجوز نیز در زمان ورود به جنگل ملزم به رعایت موارد مربوط به حفاظت و نگهداری از درختان جنگلی بوده و صرفا میوه درخت بنه را به وسیله دست، آن هم به صورت خوشه چینی برداشت کنند.

وی بیان کرد: هرگونه بهره‌برداری با نظارت مستقیم مأموران یگان حفاظت و کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان است و برداشت بی‌رویه و غیراصولی پیگرد قانونی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان از دوستداران طبیعت خواست ضمن رعایت همه اصول فنی و ایمنی، موارد تخلف یا حریق احتمالی را به سرعت به شماره تلفن امداد جنگل ۱۵۰۴ و تخلفات زیست محیطی را به شماره تلفن ۱۵۴۰گزارش کنند.

بنه از دانه های روغنی به اندازه عدس است که مصرف خوراکی دارد.

شهرستان ارسنجان واقع در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شیراز، دارای ۱۲۸ هزار هکتار اراضی ملی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha