استاندار کرمان: وظایف دستگاه‌های اجرایی در مسائل اجتماعی مشخص شود

کرمان- ایرنا- استاندار کرمان خطاب به دستگاه‌های اجرایی استان و استفاده از ظرفیت آن‌ها در مسائل اجتماعی گفت: در ابتدا نیازهای اجتماعی باید طبقه‌بندی و وظایف هر دستگاه مشخص شود، سپس شورای تأمین یا شورای اداری دستگاه‌ها را مکلف کند که از ظرفیت‌های آزاد خود برای کاهش آسیب‌های اجتماعی محلات استفاده کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار روز دوشنبه در نشست شورای اجتماعی استان کرمان با اشاره به تنوع مباحث اجتماعی افزود: شاخص مشخصی برای مباحث اجتماعی وجود ندارد، هر محله و منطقه‌ای دارای آسیب‌های اجتماعی خاص خود است که بر اساس آن‌ها، دستورالعمل‌ها و برنامه‌های جداگانه‌ای اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در محلات، فعالان اجتماعی زیادی در مساجد و تکایا فعالیت می‌کنند که محور و پایه اصلی محله‌ها هستند، این افراد ظرفیت بزرگی برای شناسایی و رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی محلات دارند و باید از این ظرفیت برای کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی بهره‌برداری شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: باید در محله‌ها ساختاری شکل گیرد که فعالان محله شناسایی و آموزش ببینند، تیمی باید تشکیل شود تا آسیب‌ها را شناسایی و اولویت‌بندی کند و اعتبارات بر اساس آمارها و فرآیندهای رصد شده به آن‌ها ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگانی ثابت از سوی دستگاه‌های اجرایی باید در جلسات شورای اجتماعی معرفی شوند تا از موازی‌کاری جلوگیری شود و برنامه‌ها با هماهنگی و بر اساس وظایف مشخص شده، تقسیم کار شوند.

استاندار کرمان: وظایف دستگاه‌های اجرایی در مسائل اجتماعی مشخص شود
نشست شورای اجتماعی استان کرمان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این نشست افزود: حوزه اجتماعی و جایگاه این شورا مشابه شورای تامین استان است.

رحمان جلالی تاکید کرد: مصوبات باید به صورت عملیاتی به اجرا درآیند و مدیران باید در این زمینه حضور فعال داشته باشند.

وی بیان کرد: بودجه در تمام دستگاه‌ها به صورت متمرکز از سوی سازمان امور اجتماعی تهران به حساب دستگاه‌ها واریز شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: هدف از این جلسه نظارت بر حسن انجام کار و بررسی قرارگاه تحول پیشرفت است که شامل ۱۰ عرصه و بر مبنای آن کارها انجام شده است.

وی افزود: هدف از برگزاری این جلسه تعیین راهبردها، برنامه‌ها و پروژه‌ها برای دستگاه‌های متولی است. پس از آن، پیشرفت کار توسط دستگاه‌های اجرایی ارزیابی و امتیازبندی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha