آیت‌الله علم‌الهدی: توسعه عدالت آموزشی باید اولویت وزارت آموزش و پرورش باشد

مشهد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: عدالت آموزشی و کیفیت آن یکی از نکات مهمی است که باید در جریان توزیع امکانات آموزشی در مناطق مختلف کشور صورت گیرد، به‌ طوریکه تفاوت زیادی بین مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار با مناطق برخوردار در این زمینه وجود نداشته باشد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، وی روز دوشنبه در دیدار با وزیر آموزش‌وپرورش در مشهد افزود: امروز در حساس‌ترین مقطع از تاریخ آموزش‌وپرورش هستیم و به ‌موازات اینکه آسیب همه‌چیز می‌تواند از آموزش‌وپرورش آغاز شود، تعالی و شکوفایی نظام و انقلاب هم در گرو سازمان‌دهی نظام تعلیم و تربیت است.

وی بیان کرد: با کمال تاسف وزارت آموزش‌ و پرورش به رغم اینکه رسالتش از تمام وزارتخانه‌های دیگر بیشتر بوده، اما گرفتاری‌ها و مشکلات آن نیز بیشتر است و در بحث تربیت مسئله اساسی که با آن مواجه هستیم، نیروهای بازنشسته فرهنگی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی دو ویژگی کلیدی معلمان قدیمی را با حوصله بودن و انگیزه بالا برای معلمی دانست و ادامه داد: مسئله تعلیم به هر شکل و عنوانی باشد، پیش می‌رود اما مسئله تربیت نیاز به حوصله و انگیزه بالایی دارد.

وی اظهار کرد: نیروهای جوان و نسل جدید معلمان همانند نیروهای قدیمی و گذشته نگاه افتخارآمیز و غرورانگیزی به حرفه معلمی ندارند و با کمال تاسف به چشم یک حرفه و شغل به آن نگاه می‌کنند؛ در حالیکه ماهیت این شغل با سایر مشاغل متفاوت است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در گام نخست بهتر است تمرکز این وزارتخانه بر روی دانشگاه فرهنگیان باشد تا معلمان نسل جدید از حوصله و انگیزه کافی برای تربیت دانش‌آموزان در کنار تعلیم آنان برخوردار باشند.

وی بیان کرد: باید دقت داشت که آموزش‌وپرورش به‌عنوان دستگاه تربیت نیروی انسانی، سرمایه حقیقی کشور است و مدارس ما به عنوان کانون تعلیم و تربیت دانش‌آموزان از هر معدنی ارزشمندتر هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: همان‌طور که در برنامه‌های وزارتخانه آموزش‌وپرورش نیز اشاره شده است، توجه به مسائل روز و فنّاوری‌های آموزشی نیز لازم است که در مدارس به‌طور مساوی و برابر اجرایی شود تا محتواها و ابزارهای آموزشی نیز متناسب با نیازهای روز نسل نوجوان و دانش‌آموز ما توسعه پیدا کند.

۴۷۳ طرح ورزشی و آموزشی امروز، ۲۶ شهریورماه در مراسمی با حضور وزیر آموزش و پرورش و با هدف تجهیز و نوسازی مدارس سراسر کشور از مشهد افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha