۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۵۰
کد خبر: 85598595
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح مسجد؛ پایگاه قرآن در کرمان آغاز شد

۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۵۰
کد خبر: 85598595
طرح مسجد؛ پایگاه قرآن در کرمان آغاز شد

کرمان - ایرنا - آیین افتتاح طرح مسجد؛ پایگاه قرآن عصر دوشنبه با حضور جمعی از مسوولان در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار شد.

به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در این آیین گفت: طرح مسجد پایگاه قرآن اقدامی زیبا، جذاب و همراه با فکر نو در رابطه با ترویج کتاب هدایت انسان است.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی افزود: امیدواریم کاری بسیار ماندگار و موثر انجام و باعث روی آوردن جوانان و نوجوانان به مسجد و قرآن شود.

وی تاکید کرد: جوانان با انگیزه مضاعف پای کتاب وحی نشسته و آرام آرام از کرسی تلاوت به صحنه عمل و آنچه قرآن می‌خواهد، وارد شوند زیرا قرآن کریم جاذبه فوق العاده دارد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اثرگذاری جاذبه‌های معنوی از جمله قرآن کریم، خاطرنشان کرد: قاریان شهر کرمان هم توانمند و برجسته‌اند و هم حرف برای گفتن دارند و برنامه قابل ارائه و هیات امنا بستر را فراهم کنند تا کرسی تلاوت تبدیل به یک جریان پررنگ در مساجد شود و این مهم گسترش یابد و همه مساجد شهر را پوشش دهد و هر کس در هر نقطه ای از این کرسی‌ها بهره ببرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: در گام نخست ۲۵ کرسی تلاوت در ۲۵ مسجد برای اجرای هفتگی جانمایی می‌شود.

محسن روحی با اشاره به اینکه امام جماعت، هیات امنا، قاری قرآن و کانون مسجد از ارکان مهم در راستای اجرای این طرح هستند، تصریح کرد: تا پایان سال مساجد بیشتری در این طرح شرکت کنند و به تدریج کل مساجد را در برگیرد.

وی اظهارداشت: مرحله دوم طرح ارتباط‌گیری مساجد با یکدیگر است و توان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرحله اول برای ۲۵ مسجد بود.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان نیز بیان کرد: قرآن یک زبان هنری دارد و در زمانی که شعر در جامعه عرب جاهلی مورد توجه بود، متنی ارائه شد که از شعر بالاتر بود.

آیت‌الله احمد شیخ‌بهایی افزود: به تعبیر حضرت امام(ره) هنر صیقل دهنده است که مردم باید جذب آن شوند و از هنرهای شنیداری و دیداری به هنر معرفت، هنر انسان‌سازی کتاب دنیا و آخرت برسیم.

وی با اشاره به نهادینه شدن طرح تلاوت نور مساجد، تصریح کرد: اما تلاوت مجلسی در مساجد کم‌رنگ است و یک هنر می‌خواهد تا دلها جذب شوند و به یک ترجمه تفسیری برسند تا مردم نسبت به آیه‌های قرآنی و ترجمه آن بیگانه نباشند.

طرح مسجد پایگاه قرآن توسط ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اجرا می شود؛ همچنین در آغاز این طرح از کرسی‌های تلاوت قرآن کریم مساجد نیز رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha