۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85598695
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات ساخت جاده عشایری چاونی اندیمشک آغاز شد

۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۹
کد خبر: 85598695
عملیات ساخت جاده عشایری چاونی اندیمشک آغاز شد

دزفول - ایرنا - سرپرست اداره امور عشایر اندیمشک گفت: عملیات ساخت راه روستایی چاونی اندیمشک و تسهیل تردد ۱۶۵ خانوار عشایری آغاز شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر خوزستان، مهدی خدادادی روز سه شنبه بیان کرد: عملیات ساخت این مسیرعشایری شامل اصلاح مسیر، ریزش برداری و احداث دیوار حایل به منظور تسهیل تردد خانوارهای عشایر در این مسیر است.

وی با بیان اینکه این طرح با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد ریال در حال اجرا است، افزود: طول این جاده عشایری سه کیلومتر است که باساخت آن راه عبور ومرور ۱۶۵ خانوارعشایری میسر می‌شود.

سرپرست اداره امور عشایر اندیمشک، راه و آب را ۲ نیاز اساسی مناطق عشایری اندیمشک دانست و گفت: تامین راه ایمن یکی از مطالبه‌های اساسی عشایر شهرستان است که این مهم با تعریف چندین طرح راه سازی و مسیر شکافی به طور جدی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به مسیرشکافی جاده عشایری شهبازان به تل زنگی شهرستان اندیمشک به طول ۶ کیلومتر افزود: گام نخست مسیرشکافی این جاده عشایری با اعتباری افزون بر ۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه انجام شد که با اصلاح ومسیر شکافی این جاده عشایری راه عبور ومرور ۱۰۰ خانوار عشایری تسهیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، نبود جاده به عنوان یکی از مهمترین مطالبات عشایر خوزستان مطرح است چراکه در ماه‌های فصل سرد سال مشکلات زیادی برای تردد دارند.

استان خوزستان با دارا بودن ۳۹ هزار خانوار عشایری بزرگترین استان عشایری کشور در فصل قشلاق از نظر جمعیتی است.

جمعیت عشایر خوزستان در فصل قشلاق ۱۵ درصد جمعیت عشایر کل کشور است.

عشایر هفت استان ییلاقی در فصل قشلاق در خوزستان ساکن هستند.

این عشایر از استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، ایلام و کرمانشاه در فصل قشلاق در خوزستان ساکن هستند.

کوچ عشایر به مناطق قشلاقی خوزستان از اواخر مهر همزمان با سرد شدن هوا در مناطق ییلاقی شروع می‌شود.

یکهزار و ۷۰۰ خانوار عشایری از استان‌های همجوار همه ساله برای سپری کردن ۶ ماه دوره قشلاق از مناطق مختلف از جمله اندیمشک وارد خوزستان می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha