۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۴۵
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85377755
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بخش فتح المبین شوش بزرگترین کانون عشایری کشور است

دزفول – ایرنا - فرماندار شوش با بیان اینکه بخش فتح المبین شوش بزرگترین مرکز استقرار عشایر در کشور است، گفت: یک هزار خانوار عشایری با جمعیت بیش از هشت هزار نفر با ۳۲۰ هزار راس دام در بخش فتح المبین شوش مستقر شده‌اند.

به گزارش ایرنا، محسن حویزه عصر دوشنبه در جشن بزرگ عشایری به مناسبت دهه فجر در منطقه عشایری فتح المبین افزود: شوش میزبان پرجمعیت‌ترین مرکز استقرار عشایر کشور است که به این میزبانی افتخار می کند.

وی با بیان اینکه ارایه خدمات به مناطق عشایر قابل مقایسه با گذشته نیست، ادامه داد: امروز تمام چادرهای عشایری منطقه شوش با استفاده از صفحات خورشیدی از نعمت برق برخوردار هستند.

فرماندار شوش با بیان اینکه عشایر نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارند، گفت: اسکان امن همراه با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز عشایر مستقر در این منطقه به عنوان اولویت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه عشایر قهرمان همواره در خط مقدم دفاع از ایران اسلامی بودند، افزود: آب و امنیت ۲ مطالبه مهم عشایر منطقه هستند که حل این مسایل در سطح ملی و استانی پیگیری و به زودی بخشی از این مسایل برطرف می شود.

صندوق‌های سیار برای جمع آوری آرای عشایر اعزام می‌شود

حویزه با اشاره به ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات اسفندماه امسال بیان کرد: عشایر عزیز همواره در انتخابات دارای مشارکت بالایی بودند که برای تسهیل در اخذ رای از آنها، اعزام صندوق های سیار به مناطق عشایری شوش پیش بینی شده است.

بخش فتح المبین شوش بزرگترین کانون عشایری کشور است

به گزارش ایرنا، استان خوزستان با دارا بودن ۳۹ هزار خانوار عشایری بزرگترین استان عشایری کشور در فصل قشلاق از نظر جمعیتی است. جمعیت عشایر خوزستان در فصل قشلاق ۱۵ درصد جمعیت عشایر کل کشور است.

عشایر هفت استان ییلاقی در فصل قشلاق در خوزستان ساکن هستند. این عشایر از استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، ایلام و کرمانشاه در فصل قشلاق در خوزستان ساکن هستند.

کوچ عشایر به مناطق قشلاقی خوزستان از اواخر مهر همزمان با سرد شدن هوا در مناطق ییلاقی شروع می‌شود.

عشایر کشور در مجموع حدود ۲۵درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تامین می‌کنند. صنایع دستی، شیر و فرآورده‌های لبنی از تولیدات عشایر است که سهم قابل توجهی در سبد درآمدی آنان دارد.

برخی از خانوارهای عشایری استان با وسایل نقلیه و برخی دیگر نیز از ۱۹ "ایل‌راه" عشایری وارد استان خوزستان می شوند.

جمعیت دام عشایر خوزستان بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار راس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha