۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۰۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85598827
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر وزیر خارجه آمریکا به مصر

۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۰۴
کد خبر: 85598827
سفر وزیر خارجه آمریکا به مصر

تهران- ایرنا- وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور امروز (سه‌شنبه) برای گفت وگو با مقامات مصری درباره آتش بس در غزه به قاهره سفر می‌کند.

به گزارش ایرنا از الجزیره، وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن امروز سه‌شنبه به مصر سفر خواهد کرد.

این در حالی است که روزنامه وال استریت ژورنال سفر بلینکن به مصر را نشانه‌ای از پیشرفت قریب الوقوع در مورد موضوع محور صلاح الدین (فیلادلفیا) واقع در جنوب غزه دانسته است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که بلینکن با مقامات مصری دیدار خواهد کرد تا در مورد تلاش‌ها برای دستیابی به آتش بس و بازگرداندن اسرای رژیم صهیونیستی در غزه گفت وگو کند.

بر اساس این گزارش، واشنگتن قرار است طرح پیشنهادی اصلاح شده‌ای را برای توافق آتش بس در غزه به طرف‌های مصری و قطری ارائه کند.

در حال حاضر یکی از مهمترین نکات مورد اختلاف، اصرار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اشغال محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر است و این درحالی است ‌که حماس بر عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از این منطقه اصرار دارد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر پیش تر اعلام کرده بود که دیوید بارنیا رئیس موساد به تازگی بر اصرار این رژیم بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا طی مرحله اول از توافق، تاکید و ادعا کرده است که عقب‌نشینی از این منطقه در مرحله دوم انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، با گذشت حدود ۱۲ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده و این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمین‌های اشغالی شده است.

در حالی که خانواده‌های اسرای صهیونیست خواستار توافق با حماس برای آزادی آنها هستند، نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می‌کند و چند دوره مذاکره در این باره در قطر و مصر را به شکست کشانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha