آلمان ۶ توپ هویتزر در اختیار اوکراین قرار می‌دهد

تهران- ایرنا- بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان که پیش تر اعلام کرده بود که برلین ۱۲ عراده توپ هویتزر خودکششی ۲۰۰۰ PzH به ارزش بیش از ۱۴ میلیون دلار در اختیار اوکراین قرار خواهد داد، از تحویل ۶ عراده از آن توپ‌ها در هفته‌های پیش رو خبر داد.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از اوکراین اینفو، وزیر دفاع آلمان در اظهاراتی اعلام کرد: من فکر می‌کنم ۶ عراده از ۱۲ عراده توپ هویتزر خودکششی ۲۰۰۰ PzH که در جریان نشست «گروه تماس دفاع از اوکراین» در پایگاه هوایی رامشتاین قول ارسال آنها به کی‌یف را داده بودیم در هشت هفته آینده در اختیار این کشور قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، پیستوریوس روز جمعه ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور) و در جریان بیست و چهارمین نشست گروه تماس دفاع از اوکراین که با شرکت ولودیمیر زلنسکی در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان برگزار شد، اعلام کرده بود که برلین ۱۲ عراده توپ هویتزر خودکششی ۲۰۰۰ PzH به اوکراین ارسال خواهد کرد.

وزیر دفاع آلمان در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: ۶ عراده از این هویتزرهای خودکششی نوع ۲۰۰۰ PzH در سال جاری و ۶ عراده باقی مانده در سال آینده میلادی (۲۰۲۵) به کی‌یف تحویل داده خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha