فصل جدید آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در عرصه بین المللی

ساری-ایرنا- دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران پس از موفقیت در عرصه بین المللی و آموزش دانشجویان کشورهای دیگر در مقطع تحصیلی کارشناسی در این برهه زمانی با افق دید بالاتر در مسیر ارتقای آموزشی و نشان دادن توان علمی دانشگاه در مقاطع تخصصی است.

به گزارش ایرنا، ‌ دانشگاه علوم پزشکی مازندران یکی از ۲ دانشگاه علوم پزشکی استان با سابقه فعالیت نیم قرن در سال های آخرین دهه ۹۰ برای قرار گرفتن در مسیر بین المللی شدن اقدام به جذب دانشجویان در مقطع لیسانس و رشته های عمومی کرد و طی این سالها با افزایش تعداد دانشجویان خارجی توانست دست پُر از این مرحله عبور کند.

در آن سالها دانشگاه برای رسیدن به این مقصود با راه اندازی واحد بین الملل و رایزنی با کشورهای مختلف سعی کرد تا در ابتدا با جذب دانشجوی خارجی و پس از آن تبادل اساتید با دانشگاه های جهان در این مسیر حرکت کند.

هرسال بر تعداد دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه شد تا اینکه این رقم از ۵۶ دانشجو در سال ۱۴۰۱ اکنون به بیشتر از ۲۰۰ نفر افزایش یافته و اظهارات مسوولان امر در این دانشگاه نشان از رضایتمندی آنها از نتایج بدست آمده است.

پیگیری و فعالیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران برای جذب دانشجویان خارجی نتیجه داد و بخش عمده ای از این دانشجویان در رشته های عمومی یعنی در رشته های مقطع تحصیلی لیسانس مشغول به تحصیل شدند.

اکنون بعد از گذشت چند سال مسوولان دانشگاه بدنبال آن هستند تا دانشجویان خارجی تخصصی را پرورش و روانه عرصه پژوهش و علم کنند تا بدین طریق رتبه این دانشگاه ارتقا یابد.

فصل جدید آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در عرصه بین المللی

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: واحد بین الملل از سال ۱۳۹۸ در دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرده است و در آنزمان تعداد دانشجویان خارجی اندک بود.

محسن رمضانی افزود: این دانشگاه با سابقه ۵۰ ساله و جایگاه های علمی و دانشگاهی که در سطح کشور و جهان دارد به امور بین الملل ورود پیدا نکرده بود اما با رایزنی ها و اقداماتی که انجام شده، اکنون این دانشگاه در جمع مجموعه های بین الملل کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران مشغول به تحصیل هستند که اکثر این افراد در رشته های مقطع کارشناسی تحصیل می کنند.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران اضافه کرد: در سال اول جذب دانشجویان خارجی بدنبال افزایش تعداد جذب بودیم و خوشبختانه طی این سالها به هدف مورد نظر رسیدیم و تعداد دانشجویان افزایش یافته است.

فصل جدید آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در عرصه بین المللی

وی افزود: ظرفیت و توانمندی های علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در میان دیگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور بالا است و جذب دانشجویان در رشته و مقاطع تحصیلی اولویت امسال این دانشگاه است تا دانشجویان در مقاطع دکتری و پسا دکتری را جذب کنیم.

رمضانی ادامه داد:‌این دانشگاه از ظرفیت اساتید علمی بالایی برخوردار است که می تواند زمینه های بستر آموزشی مناسب در این مقاطع را فراهم کند.

وی اعلام کرد: بنا داریم در سال تحصیلی پیش رو ۴۰۰ دانشجوی خارجی جذب کنیم که نیمی از آنها دانشجویان تخصصی خواهند بود و تاکنون ۱۰۰ دانشجو برای سال تحصیلی جدید جذب شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha