۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبر: 85598982
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

تحویل واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم ۳۰ماهه است

قم - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه قرارداد تحویل واحدهای سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان ۳۰ماهه است، گفت: قم هم اینک از نظر تولید مسکن در سطح کشور جزء استان‌های برتر به شمار می‌رود.

حسین زنجیرانی فراهانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ، سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان را از مهم‌ترین طرح‌های جاری نهضت ملی مسکن در سطح کشور یاد کرد و افزود: در این ۳۰ هزار واحد مسکونی به‌صورت آپارتمانی در حال احداث است.

شهرک پردیسان در جنوب غربی شهر قم واقع شده‌است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری تبدیل شد.

وی با بیان اینکه متراژ واحدهای این سایت بین ۸۰ تا ۱۰۰ مترمربع است، اضافه کرد: در مجموع افزون بر ۱۰۰ هزار نفر در سایت مذکور سکونت خواهند کرد.

وی با اشاره به روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن، افزود: در سطح استان قم ۱۲ سایت برای تولید و ساخت مسکن فعال است که در مجموع در این اراضی ۷۵ هزار واحد مسکونی احداث می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با تاکید بر ادامه تکمیل خدمات زیرسازی مانند آب، برق و گاز، ادامه داد: متقاضیان این سایت تاکنون بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان واریز آورده داشته‌اند.

وی عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده با توجه‌به روند تکمیل برخی از پروژه‌های این سایت از اوایل سال آینده شاهد تحویل واحدها به متقاضیان باشیم.

وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان قم را اینجا بخوانید.

نمای کلی سایت های نهضت ملی مسکن قم

در استان قم ۲۰۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت کردند که ازاین‌بین ۸۵ هزار نفر در قم واجد شرایط خانه‌دارشدن هستند، هم اینک عملیات ساخت واحدهای مسکونی برای ۷۵ هزار نفر در ۱۲ سایت نهضت ملی مسکن استان در حال انجام است.

شهرک پرنیان به مساحت ۹۵۰ هکتار در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های ویلایی در آن آغاز شده‌است.

در این سایت، ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده‌است. در فاز نخست این شهرک هفت هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی احداث می‌شود.

شهرک پرنیان ظرفیت ۴۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد که در گام نخست در سه‌فاز ۱۷۰.۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد که در فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار طراحی و اجرا خواهد شد.

سایت ۴۸۰ فاصله زمینی طایقان در هفت‌کیلومتری شهرک پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار دارد. روستای طایقان در بخش سلفچگان قرار دارد. ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان است.

همچنین سایت نهضت ملی مسکن اسلام‌آباد قنوات نیز واقع در هفت‌کیلومتری شهر قم، بین مبارک آباد و شهر قنوات قرار دارد و مساحت آن ۵۴۵ هکتار است.

در این سایت افزون بر هفت هزار و ۲۰۰ قطعه زمین مسکونی برای ساخت مسکن طراحی شده است و واحدهای مسکونی به‌مرور به‌صورت ساخت اسکلت و سفت‌کاری و یا واگذاری زمین انفرادی به متقاضیان اختصاص می یابد. قطعات زمین‌های سایت اسلام‌آباد قنوات به‌صورت یک‌طبقه حیاط‌دار ۲۰۰ متری طراحی شده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha