۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85599159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهدای بسته حمایتی به خانواده زندانیان خراسان جنوبی

۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۶
کد خبر: 85599159
اهدای بسته حمایتی به خانواده زندانیان خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - بسته حمایتی کالا و نوشت افزار به مناسبت هفته وحدت و سال تحصیلی جدید بین خانواده زندانیان نیازمند استان خراسان جنوبی توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی روز سه شنبه در حاشیه مراسم اهدای بسته حمایتی گفت: ۹۰۰ بسته بین خانواده زندانیان نیازمند توزیع می‌شود که از این تعداد ۴۵۰ بسته تحصیلی به ارزش سه میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال و ۴۵۰ بسته غذایی به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

علی عبدی افزود: از ابتدای سال جاری مجموع کمک‌های نقدی به خانواده زندانیان یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال و مجموع کمک‌های غیر نقدی ۱۵ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ پرس غذای گرم به ارزش یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال توزیع شده است گفت: همچنین اهدای چرخ خیاطی و تنور را برای اشتغال خانواده زندانیان داشتیم و کلاس‌های خیاطی به صورت مداوم برگزار می‌شود.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی از اهدای لوازم خانگی و جهیزیه به خانواده‌های نیازمند خبر داد و افزود: آزادی زندانی، کمک هزینه پایبند و اخذ رضایت شاکی به تعداد ۴۰ نفر و ارزش ریالی ۲ هزار و ۸۳۰ میلیون ریال از دیگر کمک‌ها در سال جاری بوده‌ است.

وی بیان کرد: مجموع کمک هزینه تحصیلی واریز شده به حساب ۳۴۶ خانوار تحت پوشش یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال بوده‌ و از ابتدای سال جاری ۹۶۱ بسته غذایی به ارزش ۹ هزار و ۶۱۰ میلیون ریال توزیع شده‌ است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی هم گفت: از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که اگر سرپرست خانواده مرتکب جرمی شود و به زندان بیفتد، انجمن حمایت از زندانیان در کنار خانواده آنان قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام علی نسائی زهان با بیان اینکه از ابتدای امسال هزار بسته غذایی بین مددجویان و خانواده زندان توزیع شده‌ است افزود: امروز هم ۹۰۰ بسته غذایی و نوشت افزار بین خانواده زندانیان استان به همت و کمک خیرین توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه در قالب نذر هشتم به برکت امام رضا (ع) هر ماه از هشت خانواده زندانی سرکشی می‌شود، بیان کرد: از مردم خراسان جنوبی درخواست داریم انجمن حمایت از زندانیان را دریابند چرا که کمک این انجمن به زندانیان تنها از محل کمک‌های مردمی است.

دادستان بیرجند گفت: انتظار ما از خانواده زندانیان این است که اگر فردی یک بار به زندان افتاد، نگذارند دوباره مرتکب جرم شود چرا که اول خانواده و فرزندان دچار آسیب روحی و روانی خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha