۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۳۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85599272
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت برخی شهرهای کوچک خوزستان در حوزه اقتصادی ناشناخته مانده است

اهواز- ایرنا- مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با تاکید بر اینکه ظرفیت برخی شهرهای کوچک و روستاهای خوزستان در حوزه اقتصادی ناشناخته مانده است گفت: سرمایه گذاری در مناطق کم‌تر توسعه یافته به‌ویژه شهرهای کوچک و روستاها می‌تواند باعث رشد شاخص‌های اقتصادی، افزایش و جهش تولید، ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی شود.

به گزارش سه شنبه ایرنا علی مهدی پور در دیدار با فرماندار باغملک اظهارکرد: این شهرستان از جمله مناطقی از استان است که فعالان اقتصادی علاقمند به سرمایه گذاری در آن هستند.

وی با اشاره به ظرفیت های کشاورزی و امکان توسعه صنایع تبدیلی در این شهرستان گفت: توسعه سرمایه گذاری در مناطق دارای ظرفیت های کشاورزی باید از کسب و کارهای مبتنی بر منابع طبیعی به سمت کسب و کارهای مبتنی بر دانش و مهارت هدایت شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان به افزایش کسب علم و دانش در شهرهای کوچک و حتی روستاها اشاره کرد و گفت: وضعیت کشور به گونه ایی است که با افزایش سطح سواد، دانش و مهارت‌های علمی و عملی با گسترش دانشگاه ها در تمامی شهرهای کوچک، گرایش به اشتغال در بخش‌های سنتی اقتصاد کم‌تر و میل برای اشتغال در بخش های صنعتی و مدرن بیشتر شده است.

وی افزود: توجه به سایر بخش‌های سرمایه گذاری در مناطق دارای رونق کشاورزی به ویژه توسعه بخش صنایع تبدیلی در کنار بخش کشاورزی ضروری است

مهدی پور بر ضرورت توسعه شهرک های صنعتی تاکید کرد و گفت: یکی از راهکاری موثر برای جلوگیری از مهاجرت به شهرهای بزرگ، اشتغال‌زایی و رفع محرومیت، توسعه هر چه بیشتر صنایع کوچک و متوسط است که می تواند عدالت اجتماعی را گسترش دهد.

آمادگی برای توسعه شهرک‌های صنعتی در مناطق مختلف خوزستان

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان به ظرفیت های ناشناخته در شهرهای کوچک و روستاها اشاره کرد و گفت: شهرهای کوچک و روستاها نیز همچون شهرهای بزرگ، مملو از فرصت‌های جدید و کشف‌ نشده هستند که کشف و بهره‌برداری به ‌موقع از این فرصت‌ها و ایجاد کسب‌ و کارهای جدید و رقابت‌پذیر بر مبنای آن، می‌تواند مزایای اقتصادی چشمگیری را به همراه داشته باشد.

وی افزود: به همین دلیل توسعه شهرک های صنعتی در مناطق کم تر توسعه یافته زمینه را برای استعدادیابی، کشف فرصت‌های جدید و کشف ‌نشده فراهم می کند.

مهدی پور تاکید کرد: شرکت شهرک های صنعتی خوزستان آمادگی دارد در مناطق مختلف استان شهرک های صنعتی را گسترش و توسعه دهد تا زمینه سرمایه گذاری برای صاحبان دانش فنی و صنعتگران و سرمایه گذاران مهیا شود.

وی یاد آورد شد: معاونت صنایع کوچک برنامه مشاوره علمی و دقیق برای راهنمایی سرمایه گذاران را راه اندازی کرده تا امکان سرمایه گذاری مطمئن در شهرک های صنعتی فراهم شود.

بانک ها از صنایع مستقر در مناطق کمتر توسعه یافته حمایت بیشتری داشته باشند

فرماندار باغملک نیز در این دیدار به قابلیت های حائز اهمیت باغملک برای سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: شهرستان باغملک در حوزه کشاورزی از ظرفیت های بسیار مساعد برخوردار است که می تواند موجب رونق کسب کارهای مرتبط با صنایع تبدیلی شود.

وی با بیان اینکه بانک ها باید حمایت بیشتری از صنایع به‌ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته داشته باشند تاکید کرد: از موارد بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت این است که نباید سرمایه گذار گرفتار بروکراسی اداری شود.

بهروز فرج اللهی در ادامه به معادن موجود در منطقه اشاره کرد و افزود: علاوه بر حوزه کشاورزی و دامی این منطقه از معادن خوبی بر خوردار است که فرصت های بسیار مناسبی را برای سرمایه گذاری و رونق استخراج و تولید فراهم می کند.

فرماندار باغملک اضافه کرد: باید شرایطی فراهم شود تا اخذ مجوزهای سرمایه گذاری در کمترین زمان ممکن انجام شود و سرمایه گذار و تولیدکننده فعالیت اقتصادی خود را آغاز کند.

به گزارش ایرنا، خوزستان دارای ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی است و ۲ هزار واحد تولیدی در استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha